Ešton Iton: 9 fitnes tajni najspremnijeg sportiste na svetu - Men`s Health

Ešton Iton: 9 fitnes tajni najspremnijeg sportiste na svetu

Iton je još u srednjoj školi u svom rodnom Oregonu pokazao odlične predispozicije za atletiku. Zbog svog višestrukog talenta, trener mu je predložio da se oproba u kraljevskoj disciplini – desetoboju.

Pažnju sportskog sveta na sebe je privukao osvajanjem zlatne olimpijske medalje u Londonu 2012. godine kada je nadmašio favorizovanog Treja Hardija. Kao dečak često je trčao od kuće do škole pa je tako vrlo rano razvio navike fizičkih aktivnosti. Na koledžu se ozbiljnije posvetio atletici, a prvo je počeo sa disciplinama bacanje diska i koplja. Na taj način je vrlo rano ojačao mišiće jezgra koji su mu kasnije pomogli da izdrži naporna takmičenja desetoboja koja u proseku traju preko 12 sati.

RIO 2016: Šta jedu najbolji olimpijski sportisti?

O CILJEVIMA

“Ja ne postavljam ciljeve. Takmičenje s brojkama u svojoj glavi će vas samo sputavati. Ako sam sebi postavim cilj, zadovoljiću se kada ga dostignem ne znajući koliki je moj stvarni limit. Osećam se srećno kada ne znam koliko sam sve spreman da postignem. Jedan moj bivši trener mi je rekao da ne trčim zbog brojki već zbog potrebe da se takmičim”.

O MENTALNOJ PRIPREMI

“Iako desetoboj sam po sebi dugo traje, uvek postoje neke nove stvari na kojima možete raditi, što je dobra stvar za mentalnu stimulaciju. Ja nikad ne bih mogao trčim na duge staze, jer mogu da trčim najviše deset minuta. Zato se fokusiram na stvari u kojima sam dobar i u kojima mogu da napredujem”.

O TAKMIČENJIMA

“Moje najveće takmičenje je borba protiv samog sebe”

Učite od najboljih: 10 fitnes tajni olimpijskih sportista

TRENINZI

“Dok sam bio na koledžu trenirao sam najmanje pet sati dnevno. Sada se ta brojka svela na tri do četiri sata, ali su po intenzitetu i kvalitetu mnogo bolji. Vremenom sam naučio prave strategije kako da napredujem u različitim segmentima a i puno je zdravije za telo u pogledu izbegavanja povreda”.

Pročitajte i  12 odlika mentalno jakih (i srećnih) ljudi

ISHRANA

“Ja u suštini jedem hranu kao i drugi ljudi, samo malo zdraviju. Sendviči od tunjevine i ćuretine, obilje povrća i neizostavna kinoa su obavezan deo moje ishrane. Izbegavam soseve, a posle takmičenja jedem sve što želim, a to su uglavnom slasni hamburgeri. Često se nagradim i sa dezertom”.

Pogledajte i Trening za olimpijsku snagu i brzinu koji prži masne naslage

KAKO SE BORITI S PRITISKOM?

“Kada gledate trku na 100 metara sve vreme pratite ko će biti pobednik, osim u slučaju Jusaina Bolta za koga se zna da će uvek biti prvi. U slučaju desetoboja pored poredka u trci sve vreme se gleda i postignuto vreme na osnovu koga se stiču bodovi. Cilj je uvek da postignete lični rekord, pa se često događa da ljudi koji nisu dobro plasirani u trci slave jer su dostigli svoj limit. Zato je desetoboj naporan jer se uvek trudite dati maksimum u svakoj od deset disciplina”.

EMOTIVNI ŽIVOT VRHUNSKOG SPORTISTE

“Svoju suprugu sam upoznao na prvoj godini univerziteta i to na atletskoj stazi. Sada treniramo zajedno, pa smo sve vreme jedno pored drugog”.

Sprintom do moćnih trbušnjaka: Evo kako da trčanjem izvajate čelično jezgro

DA LI JE PERFEKCIONISTA?

“Sebe smatram realnim perfekcionistom. Što se više bavim sportom i što sam stariji, sve bolje shvatam količinu i tip napora koji su mi potrebni za postizanje uspeha”.

ODMOR I TRENING

“Odmor je takođe trening. Godišnje imam 12 nedelja odmora, jer desetoboj izaziva ogroman mentalni i fizički stres. Mom telu je potreban kvalitetan odmor kako bih bio u stanju da postižem vrhunske rezultate”.

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *