Srušen najčešći fitnes mit: Evo kako proteini ZAISTA deluju na mišićnu masu! - Men`s Health

Srušen najčešći fitnes mit: Evo kako proteini ZAISTA deluju na mišićnu masu!

Više proteina znači veći mišićni rast, navodi se u jednoj škotskoj studiji, ali i da procenat rasta ne zavisi od vaše ukupne mišićne mase.

Saznajte i Kako proteini grade mišićnu masu?

Istraživači su otkrili da su osobe koje su uzimale 40 grama whey proteina nakon treninga otpora ostvarili veći efekat na rast mišića u odnosu na one koji su uzimali 20 grama proteina. Međutim, rezultati su pokazali da unos proteina nema gotovo nikakav uticaj na definiciju samog mišića.

Suplementi: Ovo su glavni sastojci whey proteina!

STUDIJA

Istraživači sa Univerziteta u Stirlingu testirali su 30 mladih takmičara u svojim ranim dvadesetim koji su radili treninge otpora. Učesnici su imali obavezu da treniraju najmanje dva puta nedeljno u vremenskom periodu od šest meseci. Bili su podeljeni u dve grupe: onu s manjim indeksom mase (ispod 65 kilograma) i drugu sa većom mišićnom masom (iznad 70 kilograma). Učesnici su nasumično zamoljeni da unose 20 ili 40 grama whey proteina u 500 mililitara tečnosti neposredno nakon treninga. Doze unosa proteina menjane su na svake dve nedelje.

Suplementi: Ovo su glavni sastojci whey proteina!

Svaki učesnik ispitivanja je primio dve infuzije putem radiotraser markera da bi se mogla uraditi serija mišićnih biopsija i pratiti mišićni rast. Rezultati su pokazali da količina rada na izdvojenom mišiću imaju više efekta od količine proteina kojeg su takmičari uneli nakon treninga. Tako se došlo do saznanja da sam volumen treninga ima presudnu ulogu u rastu mišića. Izolacioni treninzi aktiviraju metabolizam na način da on utiče na mišiće da budu snažniji i izdefinisaniji.

Kris Pajn: Metabolički trening za čelične mišiće

ULOGA GENETIKE

Pročitajte i  Dezert za 15 minuta: Kuglice sa pistaćima, bademom i kakaom za veće mišiće

Nutritivni protok krvi se uvećava nakon treninga otpora pa tako obezbeđuje bolji transfer proteina u mišiće. Što je trening duži i zahtevniji, to će proteini snažnije uticati na rast mišića. Genetika ima značajnu ulogu u razvoju mišićnih funkcija. Statistka je potvrdila da postoje razlike u varijacijama mišićnih funkcija između 30 i 80 procenata.

Genetske varijacije doprinose različitim fiziološkim svojstvima mišića, uključujući oblik i proporcije mišićnih vlakana. Te prirodne predispozicije mnogo utiču na naš napredak u treningu, bez obzira na to koju količinu suplemenata koristimo.

 

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *