Za nadmoćno telo: Koliko puta nedeljno bi trebalo da dižete tegove? - Men`s Health

Za nadmoćno telo: Koliko puta nedeljno bi trebalo da dižete tegove?

Ukoliko želimo da ostvarimo najveće rezultate, trebalo bi da treniramo svaku mišićnu grupu dva puta nedeljno, kažu naučnici.

Oni su analizirali rast mišića kod ljudi koji su trenirali svaku grupu mišića jednom, dvaput i triput nedeljno u roku od nekoliko meseci.

Na kraju su došli do zaključka da kada treniramo dva puta nedeljno, mišići nam rastu u većoj meri nego kada treniramo jednom. Izgleda vam očigledno? Morali biste znati onda i sledeće: konačan broj serija i ponavljanja u toku nedelje pritom ostaje isti.

Vidite i Vežbaj i na letovanju: Ultimativni trening na plaži

Dakle, ako uradite tri serije benč presa u ponedeljak i tri u četvrtak, rezultati će biti bolji nego ako uradite svih šest serija u ponedeljak.

„Naučnici nisu potpuno sigurni zašto je to tako“, kaže Bred Šoenfeld, asistent profesora na Leman Koledžu. Ali tu je teorija: „Dizanje tegova dovodi do rasta mišića za vremenski period od oko 48 časova“, kaže Šoenfeld.

„Kada se taj period završi, vaši mišići prestaju da rastu, osim ako ne trenirate ponovo što će produžiti period rasta mišića za novih 48 sati. Taj rast se vremenom akumulira što znači da što češće treniramo, naši mišići postaju veći“, poentira Šoenfeld.

Pogledajte i 4 kruga, 10 vežbi: Trening sa sopstvenom težinom koji prži masne naslage!

Međutim, zanimljivo je da ljudi koji treniraju iste grupe mišića tri puta nedeljno imaju na kraju iste rezultate kao i oni koji treniraju dvaput.

Naučnici još uvek nisu sigurni zašto je to tako.

Upravo zahvaljujući ovakvom empirijskom zaključku, Šoenfeldova preporuka glasi ovako – ako podelite treninge u toku nedelje tako da dva puta nedeljno radite mišiće gornjeg, a dva puta donjeg dela tela, rezultati će biti optimalni.

Pročitajte i  Brutalna tehnika koja već 70 godina daje rezultate

Međutim, ukoliko preferirate da trenirate sve mišiće u toku istog dana, idealno bi bilo da održite tri treninga u toku nedelje, jer je teško očekivati da će samo dva takva treninga u toku nedeljne dovoljno unaprediti vašu mišićnu masu.

Saznajte i PAKLENO: 21 minut najtežeg treninga do sada!

 

 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *