Učite od najboljih: 10 fitnes tajni olimpijskih sportista - Men`s Health

Učite od najboljih: 10 fitnes tajni olimpijskih sportista

Nekoliko meseci nas deli od početka Olimpijskih igara u Rio de Ženeiru, a to znači da brojni sportisti ulaze u završnu fazu svojih napornih priprema.

Otkrijte njihove fitnes tajne:

ISHRANA I HIDRATACIJA

Da biste obezbedili energiju telu neophodnu za vrhunske napore, morate se pre svega pravilno hraniti. To uključuje kombinaciju ugljenih hidrata i proteina koje treba konzumirati za doručak, a potom i druge obroke na svaka tri do četiri sata u razmaku od 90 minuta pre treninga. Redovno uzimanje vode obezbeđuje neophodnu hidrataciju, a najbolje je piti običnu vodu i sportska pića koja obnavljaju elektrolite koji se gube znojenjem.

Olimpijski stil: Kako treniraju vrhunski vaterpolisti?

KVALITETAN SAN

Sportistima koji naporno treniraju treba između 8 i 10 sati sna da bi povratili energiju. U krevet treba ići pre 11 časova uveče, a zbog optimalnog hormonalnog oslobađanja nije poželjno koristiti kompjuter ili gledati televizor 30 minuta pre spavanja zbog elektromagnetnih talasa koji će negativno uticati na vaš san.

DOBRO ZAGREVANJE I OPORAVAK

Nakon desetominutnog laganog džogiranja ili preskakanja užeta, odvojite 15 minuta za dinamično zagrejavanje organizma radeći jak kardio program ili vežbe poput iskoraka. Nakon treninga potreban je adekvatan oporavak, koji uključuje različita uvijanja, masaže i istezanja da biste popravili fleksibilnost i smanjili bol i umor u mišićima.

Saznajte i Olimpijski trening

MENTALNA PRIPREMA

Psihologija igra jednu od ključnih uloga u uspehu svakog sportiste. Čitanje inspirativne literature, ponavljanje određenih mantri i rad sa psiholozima predstavlja obavezan put ka uspehu, bez obzira koji cilj želite da ostvarite.

UNAJMITE TRENERA

Nema ozbiljnog sportskog rezultata bez kvalitetnog trenera. Ljudima kojima su potrebne korenite promene treba jasan plan i pomoć lica koje je sposobno da vam pomogne u teškim situacijama. Statistike su pokazale da angažovanjem profesionalnih trenera možete značajno popraviti svoje rezultate.

Pročitajte i  Trening do otkaza, da ili ne?

DINAMIČNE VEŽBE

Umesto da koristite sprave u teretani za trening, pređite na rad sa medicinkama i fitnes loptama. Radite različite vrste dijagonalnih i rotacionih pokreta u kombinaciji sa jednostranim vežbama. Trčite, skačite i bacajte!

Pročitajte i Olimpijska dijeta Aleksa Pulina

DIŽITE VELIKE TEŽINE

Da biste zaista bili moćni, morate se testirati sa maksimalnim težinama. Probajte sa dve ili tri maksimalne serije kroz 4 do 6 ponavljanja jednom nedeljno. Podizanje maksimalnih težina ubrzava hormonalni rast.

SNAGA ZGIBOVA

Zgibovi pogađaju velike mišićne grupe i pomažu nam da trčimo brže, da popravimo držanje i rad metabolizma. Postoji veliki broj verzija ove vežbe, a posebno je korisna ona sa elastičnom trakom. Poželjno je raditi i sve verzije veslanja.

JUTARNJI TRENINZI

Svi olimpijci treniraju ranije tokom dana. Ujutru ste najsvežiji i bićete skoncentrisaniji na vežbanje, a to znači da ćete postići i bolje rezultate.

TRENING PARTNERI

Rad u grupi pokazao se kao izuzetno koristan, pa upravo zato brojni sportisti zajedno treniraju čak i ako su konkurencija jedan drugom. U timskom radu ćete imati veću odgovornost, a takmičarsko raspoloženje će vas gurati da napredujete i idete dalje.Da ne spominjemo koliko je važno imati pomoć tokom napornih intezivnih treninga, pogotovo u danima kada niste na najvišem nivou.

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *