Tajne fitness uspeha: Šta je potrebno za savršen čučanj? - Men`s Health

Tajne fitness uspeha: Šta je potrebno za savršen čučanj?

POZITIVAN PRISTUP

Neki vežbači imaju iracionalan strah od izvođenja vežbi i eventualnih povreda iako pravilno izvode vežbe. Jedna grupa ljudi, iako pravilno izvodi čučanj, veruje da oseća bol, pa je pozitivan pristup vežbanju bez iracionalnog straha od presudnog značaja.

5 najhrabrijih izvođenja čučnjeva ikada (VIDEO)

PRILAGODITE VEŽBU SVOM TELU

Budući da je svako ljudsko telo različito, potrebno je da određenu vežbu prilagodite svojim potrebama i individualnim karakteristikama, što će na kraju dovesti do bržih i boljih rezultata u vežbanju.

KAKO DA IZBEGNETE BOL U KOLENU I LEĐIMA

Najčešća primedba onih koji rade čučanj je bol u kolenu. Ako osetite bol u kolenu preporučuje se da gornji deo tela nagnete dodatno unapred. To znači da vam grudi moraju ići napred što više možete, a da pritom ne ugrozite balans tela. Tim pokretom savijanja kukova smanjićete pritisak na kolena. Ukoliko se kod vas pojavi bol u donjem delu leđa trebalo bi da se ispravite dok radite čučanj. Što širi raskoračni stav zauzmete to će vaša leđa biti u ravnijem položaju.

Ako su vam čučnjevi postali prelaki, sledeći put uradite ovo….

DODATNA OPREMA

Jedan od važnih delova za izvođenje čučnja je oprema, tačnije sunđer za šipku. Većina ljudi oseća bol u vratu, jer šipku spuštaju na vratni pršljen (C7). Umesto toga šipku postavite na gornji deo trapeza tako da bude bolje smeštena na ramenima. Važno je šipku držati u što širem hvatu, jer će tako vaši ručni zglobovi da budu u neutralnoj poziciji i neće biti napeti napeti.

POJAS

Pojasevi za teretanu su izuzetno korisna stvar, jer štite donji deo leđa zaustavljajući protok sile koja može biti vrlo opasna za disk.

Pročitajte i  Istrenirajte celo telo kod kuće

Stavljanjem pojasa doći će do intraabdominalnog pritiska koji će rezultovati kompresivnom silom, odnosno vertikalnom kompresijom kičme. Kada nosite pojas važno je naglasiti da ga ne smete previše stezati, dovoljno je samo ga lagano pričvrstiti. Vežbačima koji već imaju problema sa leđima ne preporučuje se nošenje pojasa zbog dodatnog pritiska na kičmeni stub.

Pročitajte i Izvedite pravilno čučanj sa sopstvenom težinom

STEZNICI ZA KOLENA I PATIKE

Za vežbače koji dižu ozbiljne težine steznici pomažu da budu stabilniji. Uz steznike na kolenima i ligamenti će imati koristi, jer će biti dodatno zagrejani.

Što se tiče obuće, postoje specijalizovane patike koje su izrađene isključivo za dizanje tegova. Zbog svojih karakteristika sprečavaju bol u kolenu i moguće izvrtanje skočnog zgloba, kao i smanjenje dorzifleksije poznatije kao savijanje stopala put nagore.

Saznajte i Kako izvesti savršen čučanj

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *