Da li je trčanje ultramaratona zaista loše za zdravlje? - Men`s Health

Da li je trčanje ultramaratona zaista loše za zdravlje?

Trčanje je fenomenalna kardio aktivnost, koja može da poboljša gustinu kostiju i strukturu zglobova, ali će uvek postojati ljudi koji će smatrati da je trčanje dužih staza poput ultramaratona ( sve staze koje su duže od regularne maratonske staze od 42 km) loše po vas.

Zamenik web urednika britanskog Men’s Healtha, Ted Lejn objašnjava da konzumiranje previše nekih stvari koje su u suštini dobre za vas, kao što je trčanje može da izazove ozbiljne probleme.

Popularnost ultramaratona sve više raste, a budući da učesnici ovakvih događaja guraju svoja tela izvan svake granice izdržljivosti preko 50 milja (80 kilometara) i više, sve je više studija i istraživanja koja su se bavila efektima ultramaratona na telo.

OŠTEĆUJE SRCE?

Univerzitet Džon Murs u Liverpulu otkriva da ultramaratonci imaju povećane indikacije za oštećenje srčanog mišića, dok Univerzitet u Australiji otkriva da je njihovo biološko doba u proseku za 16 godina mlađe od njihovog pravog godišta.

POVEĆAN RIZIK OD POVREDA

Najiscrpniju studiju je sproveo doktor Martin Hofman, koji je ispitivao 1.200 aktivnih ultramaratonaca. Jedini pravi problem koji je on otkrio je povećan rizik i osetljivost na povrede. U proseku ultramaratonci izgube 2,2 dana na poslu zbog bolesti tokom godine u poređenju sa prosekom ostalih ljudi koji iznosi 3,7 dana.

Većina njih svoje probleme svodi na tri kategorije: bol u kolenu, slom usled stresa i astma.

GLAVNI PROBLEM JE U SAMOJ TRCI, A NE DUGOROČNIM EFEKTIMA

Fiziolog Mark Hajns veruje da rizik za ultramaratonce leži u trci, a ne u dugoročnim efektima.

“Ukoliko se znojite i potrošite pet litara tečnosti tokom trke i zamenite ih vodom, a ne elektrolitima, suočićete se sa premalo soli u krvi, što može da dovede do ozbiljnih probema”, kaže on.

Pročitajte i  Trening sa jednom girjom

Što se tiče uticaja koje dugo trčanje ima na srce, efekti su blaži nego što mislite.

“Uvećano srce sportiste je jednostavno fizički adaptirano na stres od trčanja na duže staze”, kaže Hajns. Kao što znamo, mišići pod stresom postaju veći, a tako je i sa srcem.

Zaboravite na negativnost i uživajte u poboljšanju kardiovaskularnog sistema, gustini kostiju i imunitetu koji je povezan sa trčanjem dugih staza.

A.J.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *