Ber Grils: 5 fitnes saveta čoveka koji je osvojio Mont Everest - Men`s Health

Ber Grils: 5 fitnes saveta čoveka koji je osvojio Mont Everest

Ber Grils je postao sinonim za spremnog i odvažnog muškarca. Od karijere u specijalnim jedinicama britanske vojske SAS, osvajanja Mont Everesta do popularne televizijske emisije o preživljavanju u divljini, Ber je dokazao koliko je važna snaga, brzina, izdržljivost, ali i jaka glava u isto vreme.
Poput njegove prirode, i njegov trening je veoma zanimljiv i teško da ćete ga videti u nekoj od teretana.

Anđelo Grinseri: 15 najboljih saveta za mršavljenje

MOŽETE DA POBEDITE GENETIKU

Ber Grils kaže da za razliku od svojih prijatelja koji su sa njim delili različite avanture, on nema preveliki genetski potencijal.
Zato je on bio primoran da radi više, ali i da u svoj trening uključi različite metode od bugarskih metoda treninga do načina trčanja kenijskih maratonaca. Tajna njegovog uspeha leži u raznovrsnosti treninga, ali i u posvećenosti koja potiče još iz dečačkih dana.

PRIPREMITE TELO ZA TRENING

Veliki broj ljudi u teretani trči pre nego što nauče da pravilno koriste traku za trčanje i rade biceps pregib pre nego što savladaju tehniku zgibova, pa često zanemaruju velike, funkcionalne pokrete koji izgrađuju čistu snagu.

Kada se savladaju bazični pokreti svi ostali treninzi postaju lakši. Grils se oslonio na tradiciju istočnoevropskih zemalja u kojima su obavezni treninzi u kojima ima puno penjanja, “vešanja” i sprinta. Ove naučene lekcije su mu pomogle da izgradi snažno telo bez previše mase i da bude spreman za kompleksnije vežbe.

 

Saveti čoveka koji može da uradi 10.000 legionara!

IZGRADITE BODIBILDING OSNOVU

Vremenom je Grils unapređivao svoje treninge. Kao veoma mlad je upoznao trenera gimnastike, koji je po njegovom priznanju unapredio njegove veštine i popravio njegovu mehaničku energiju. Ber Grils duboko veruje da treninzi pre svega moraju da budu u funkciji izgradnje funkcionalnog tela. Stoga je morao da pripremi telo za različite napore, poput penjanja na Mont Everest ili specijalnih vojnih treninga, a nema dileme da su kvalitetne funkcionalne vežbe osnova za dobar balans, koordinaciju, snagu, aerobni kapacitet i mišićnu izdržljivost.

Pročitajte i  Lice i naličje ishrane

POLUTRBUŠNJACI NISU NAJBOLJI IZBOR

Grilsov stav da polutrbušnjaci nisu delotvorna vežba, u velikoj je meri u suprotnosti sa onim što nas savetuju fitnes eksperti današnjice. Ove njegove tvrdnje poduprli su i naučnici sa Univerziteta u Pensilvaniji, koji su uporedili uobičajene trbušnjake sa nekoliko varijacija izdržaja. Vežbe izdržaja su se pokazale mnogo delotvornije na mišiće trbušnog zida, pogotovo kada je u pitanju standardni izdržaj na podlakticama. Uz to, putem elektromiografije su dokazali da su svi mišići na telu uz pomoć izdržaja aktivniji za čitavih 20 procenata. Radeći klasične sklekove doći ćete do malih izolovanih pokreta, koji od vašeg tela neće zahtevati veću mehaničku energiju.

Fitness saveti čoveka koji može da uradi 6.737 zgibova

NE BROJITE PONAVLJANJA

Na kraju, prestanite da brojite ponavljanja i počnite da brojite napore. Ber Grils kaže da su benč pres i čučnjevi svakako važni, ali je stvar potpuno drugačija kada telo izložite stresu u određenom vremenskom periodu. Na primer, jedna od njegovih omiljenih vežbi je tursko dizanje, jer tretira telo na potpuno drugačiji način.

Ovaj način treninga dobija sve više pobornika, jer pomaže mišiću da se bolje razvije uz pomoć stalne tenzije koja utiče na proizvodnju proteina u mišićima.

Naime, nivo miofibralnog proteina raste znatno više tokom vežbi sporijeg tempa u odnosu na brze pokrete. Mišići koji su bili duže vreme pod tenzijom spremniji su da proizvedu više proteina a samim tim da se brže obnove i budu veći.
Ako je ovaj vid treninga pomogao Beru Grilsu, sasvim sigurno će i vama.

Kristijano Ronaldo: 15 najboljih fitnes saveta koje ste do sad čuli

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *