10 razloga zbog kojih dolazi do povrede u teretani - Men`s Health

10 razloga zbog kojih dolazi do povrede u teretani

NEMOJTE DA IGNORIŠETE BOL

Hronični bol može da stvori niz ozbiljnih problema koji će ugroziti vaše celokupno zdravlje. Pre nego što krenete da se borite sa bolom, odmaknite se i shvatite šta je srž i koren vašeg problema.

Otkrijte zašto se povređujete u teretani i kako da to ispravite:

Mrtvo dizanje: Izbegnite povrede pomoću sledećih vežbi!

NE VALJA VAM ZAGREVANJE

Ukoliko se vaše zagrevanje pre treninga sastoji od džogiranja na pokretnoj traci, nekoliko pokreta istezanja u stojećem položaju i nekoliko laganih ponavljanja određenih vežbi, onda budite sigurni da vaše zagrevanje uopšte nije dobro.

Stoga će vam i trening biti bolan, jer niste dovoljno zagrejali zglobove i ligamente, aktivirali slabe mišiće, povećali telesnu temperaturu ili pripremili nervni sistem za velike težine.

Probajte sa superbrzim zagrevanjem, koje će povećati vašu pokretljivost i aktivirati prave mišiće, a primetićete da ćete se osećati mnogo spremnije za pravi napredak u teretani.

IMATE LOŠE DRŽANJE

Pogrbljena ramena? Iskrivljena leđa? Nagnuta karlica?

Saznajte i Kako izbeći povrede prilikom vežbanja

Kada je vaš položaj tela u kojem započinjete vežbu u lošoj poziciji, previše ćete koristiti pogrešne mišiće i stvoriti disbalans oko zglobova.

Kako biste okončali bol i sprečili veće probleme, napadnite problematične regije vežbama istezanja i vežbama koje će ispraviti vaše držanje. Osećaćete se bolje i samopouzdanije.

VAŠI POKRETI SU OČAJNI

Ne možete da dodirnete prste na nogama? Ne možete da napravite iskorak, a da ne padnete? Ne možete da uradite čučanj, a da ne podignete pete sa tla? Ovo može da objasni vaš bol.

Siromašni pokreti vode ka povredama zato što ne možete na pravi način da koristite svoje telo. Morate da poradite na povećanju opsega pokreta i elastičnosti svog tela, mobilnosti zglobova dinamičnim istezanjima i vežbama puzenja.

NE DIŠETE PRAVILNO

Udahnite i izdahnite. Ponovite.

Saznajte i 3 saveta za sprečavanje povreda

Da li su vam se grudi i ramena pomerila dok ste udahnuli vazduh? Ako jesu, onda ne dišete pravilno, što može da izazove gomilu problema. Na primer, dizanje gornjeg dela tela svakim udajom će previše aktivirati vaše mišiće leđa, ramena.

Umesto toga, vežbajte da dišete kroz nos i pomoću dijafragme, što će opustiti vašu stegnutu zadnju ložu i kukove, jer svaki udah opušta karlični zid i stabilizuje kukove, što redukuje bol u leđima i opušta donji deo tela.

Pročitajte i  Vežbe ne funkcionišu, zašto?

PREVIŠE SE ISCRPLJUJETE

Ukoliko se borite sa hroničnim bolom i povredama, možda previše izrabljujete sebe u teretani. Kada previše teško i naporno radite u teretani, onda smanjujete odgovor stresa i ubijate svoju sposobnost da se oporavite i iscelite svoje mišiće nakon treninga, a da ne spominjemo da previše upotrebe mišića prouzrokuje povrede.

Vodite računa da makar jednom nedeljno odmarate, kao i da imate lake treninge oporavka s lakšim težinama ili kardio trening bez kompletnog treninga.

RADITE POGREŠNE VEŽBE

Da li ljudi sa ukočenim kukovima zaista treba da rade čučnjeve? Da li ljudi sa okruglim ramenima treba da urade 50 snatch zgibova bez odmora? Naravno da ne treba.

Pročitajte i 7 grešaka koje vas mogu koštati povrede

Počnite da radite prave vežbe za vaš oblik građe.

TRPITE BOL

Bol nije odlika časti i hrabrosti, već gluposti. Ako osećate bol, prestanite sa treningom.

Nećete dobiti milion dolara ako igrate fudbal sa slomljenom rukom, pa ostavite borbu za neki drugi dan. Jednom kada se povredite, povećavate rizik od povreda. Odmarajte se, radite aerobne vežbe i vratite se kada se oporavite 100 procenata.

IMATE LOŠU TEHNIKU

Možda se krećete dobro i imate sjajan stav, ali i dalje možete da loše uradite vežbu. Ukoliko vaši sklekovi povređuju vaša ramena, to može da bude pokazatelj da radite loše. Snimite sebe dok radite vežbe, pa sami procenite da li radite vežbe ispravno ili ne.

Saznajte i Izbegnite povrede leđa

LOŠE SE HRANITE

Hronično zapaljenje može da bude povezano sa rakom, dijabetesom, moždanim udarom i srčanim oboljenjima, a upala i jeste izvor bola.

Izbegavajte namirnice koje mogu da izazovu upalne procese, a to su one koje su veštačkim uljima, rafinisanim šećerima, procesuiranim ugljenih hidratima i aditivima.

Umesto toga jedite kvalitetnu hranu i pregrš masti iz zdravih izvora poput jaja, mesa i ribe.

NE RADITE VARIJACIJE VEŽBI

Ako ste se usavršili u jednoj oblasti, uvek je dobro da se zamenite. Ako ste trenirali boks, sada počnite sa fudalom. Ukoliko ste dizali mnogo tegove, idite na planinarenje, ukoliko ste trčali, sada je pravo vreme da počnete da igrate tenis.

Saznajte i Dve “sigurne” sprave na kojima rizikujete povrede

Možda će rezultat biti poboljanje u vašem glavnom sportu.

A.J.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *