Istina o uticaju mlečne kiseline na vežbanje - Men`s Health

Istina o uticaju mlečne kiseline na vežbanje

Mlečna kiselina je najveći neprijatelj vežbanja. Nastaje u mišićima, a stvara bol i zamor. Zato je potrebno izbaciti je iz mišića, a vežbači to najčešće rade tako što legnu na leđa nogu naslonjenih na zid.

Međutim, najnovija istraživanja su pokazala da ljudsko telo ne proizvodi mlečnu kiselinu, na iznenađenje mnogih trenera, lekara i naučnika. Naime, naše telo proizvodi laktate. Štaviše, ne samo da ovo nije uzrok bola u mišićima već pomaže kod sagorevanja masti u telu.

Pogledajte: Najbolji načini da se rešite upale mišića

O ČEMU JE REČ?

Kada radite trening visokog intenziteta, poput treninga snage, tenisa ili boksa, vašem telu je potrebna velika količina goriva, koju dobija putem glikolize, sagorevanja ugljenih hidrata, glikogena i ostalih molekula koji dovode do nastanka jedinjenja koje se zove ATP (adenozin-trifosfat). ATP se zatim razlaže, a oslobađaju se vodonik i energija.

Međutim, malo je poznato da su upravo joni vodonika ti koji uzrokuju zamor mišića! Kada se vodonik širi mišićima, dolazi do pada pH ravnoteže u telu. Zbog toga kontrakcija mišića slabi, a umor je sve veći.

Otkrijte: Propadanje koje ubrzava rast mišića ruku

ZAŠTO ONDA KRIVIMO MLEČNU KISELINU?

Sve je počelo dvadesetih godina prošlog veka, kada su naučnici posmatrali laktate kao nusprodukt glikolize. Smatrali su da se kako raste nivo laktata u krvi povećava nivo mlečne kiseline u mišićima. Velika greška.

Glikoliza doprinosi umoru putem svoje nuspojave – piruvinske kiseline, koja zadržava jone vodonika u mišićima i tako stvara laktate. Zahvaljujući tome, sprečava se formiranje previše kiselina u telu. Uz to, laktati se lako ponovo transformišu u piruvinsku kiselinu, koju telo koristi da stvori još više energije. Zato su laktati svojevrsno gorivo za vežbanje!

Pročitajte i  Greške u ishrani kojima poništavate dejstvo treninga

Kako pripremiti obrok za još snažnije mišiće?

ŠTA UZROKUJE “VATRU” U MIŠIĆIMA?

Uprkos tome što laktati ublažavaju bol, piruvinska kiselina ne može uvek da “zgradi” jone vodonika dovoljno brzo, zbog čega prilikom napornog treninga osećamo bol, umor i “vatru”, ističe losanđeleski trener Majk Donavanik. U zavisnosti od toga koliko je vodonika u mišićima, bol se može javiti od nekoliko minuta do nekoliko sati posle vežbanja.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *