Tri fitnes tajne vrhunskih košarkaša - Men`s Health

Tri fitnes tajne vrhunskih košarkaša

Rič Dalatri, bivši kondicioni trening kluba New Jersey Nets je odlučio da vam pomogne da usavršite košarkašku tehniku i postanete uspešniji na terenu.

Šutiranje, driblanje loptom i dodavanje mogu da se poboljšaju kardio treningom, a uživanje u košarci u toku samo sat vreme sagoreva 700 kalorija i povećava snagu i fleksibilnost, a da ne pominjemo izdržljivost i kapacitet pluća.

Saznajte i Hranite se kao Lebron

ZAKUCAVANJE

Ako želite da poboljšate zakucavanje, morate da izgradite eksplozivnu snagu i koordinaciju gornjeg dela tela.

“Pre svega, u teretani se fokusirajte na čučnjeve, leg pres i step up, jer su ove tri vežbe ključne. Počnite sa 10 do 12 ponavljanja koristeći lakše težine, a potom smanjujte broj ponavljanja na 6, 4 i 2 dok povećavate težinu”, savetuje Dalatri.

BRZINA

U proseku, jedan košarkaš trči osam kilometara po utakmici i mora imati sposobnost da održi sprintersku brzinu čak i kada je najteže.

Trik je u tome da imate brze trening.

Pročitajte i Kako da vežbate svoje trbušnjake košarkaškom loptom

“Ako trenirate brzo, postaćete brzi”, kaže Dalatri. “Upražnjavanje intervalnih treninga stvarno ima efekta.”

Pre svega, na traci za trčanje trčite 600 m što brže možete, praćeno sa 400, 200 i onda 100 metara spinta.

“Kada ste napravili dobru bazu, uđite na teren i uradite seriju šuteva i (na primer 10 šuteva) ili minut napada, pa onda sprint sa jednog na drugi kraj terena i odbranu 30 sekundi. Kako budete napredovali skraćujte vreme trajanja napada i sprinta”, kaže Dalatri. “Potom radite odbranu četiri sekunde, pa sprint. Napad četiri sekunde. Spint. Uradite šest ovakvih napada u seriji”, savetuje Dalatri.

ŠUT

“Šutiranje je pokret celog tela, koji počinje od nogu i završava se visokim izbačajem desne ruke”, objašnjava Dalatri.

Pročitajte i  Veći i bolji

Otkrijte i Brutalni trening za noge

“Možete da vežbate i van terena. Lezite na leđa i stavite loptu u položaj za šut iznad glave. Bacite loptu pravo u vazduh, vodeći računa da je vaš ručni zglob izbacio loptu u opuštenom pokretu. Ruku kojom ste šutirali ispravite nakon šuta i onda uhvatite loptu rukom. Ponovite”, kaže Dalatri. 

Možete da vežbate i tako što ćete šutirati pet puta na koš, a onda zamišljajte u svojoj glavi pet idealnih bacanja na koš. Šutirajte ponovo pet puta, pa ponovo vizuelizujte svoje šutiranje. Ponavljajte dok ne postignete 20 fizičkih šutiranja na koš. Ovo pomaže da se izgradi mišićna memorija.

Pročitajte i Brz trening za mišićave podlaktice

A.J.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *