O, da, moguće je: Kako da zavolite vežbanje? - Men`s Health

O, da, moguće je: Kako da zavolite vežbanje?

Dok se znojimo u teretani, koliko god bilo teško i bolno, uvek na umu imamo jedno – No pain, no gain. Iako smo često na ivici da odustanemo i u prvoj pekari prekršimo sva pravila, sama pomisao na savršeno izvajano telo motiviše nas da nastavimo da vežbamo – ipak, ne uvek. Ponekad, koliko god motivisani bili razmišljanjem o savršenom telu u budućnosti, ipak završavamo u pekari.

Nasmejte se: Ovo je veoma (VEOMA) pogrešan način motivacije! (VIDEO)

Međutim, još 1991. godine profesorka psihologije Univerziteta u Njujorku Gabrijela Etingen zaključila je da ljudi koji maštaju o dobrom izgledu imaju manje šanse da postignu cilj. Naime, ona je utvrdila da ljudi koji razmišljaju pretežno o negativnim stvarima imaju veće verovatnoće da istraju od onih koji zamišljaju svoju glavu na vrhu gromade mišića.

Otkrijte: Švarceneger uputio fanu nezaboravnu motivacionu poruku

ŠTA TO ZAPRAVO ZNAČI?

Jednostavno, maštanje o uspehu ubija motivaciju. Kad osete bilo kakvu, pa i najmanju promenu, mnogi od nas se opuštaju, ne osećaju se tako loše dok razmišljaju o svom telu i tako nestaje “dobar stres”, koji služi kao katalizator za akciju kojom se postiže cilj.

Međutim, čim se opustimo, brzo se vraćamo u prvobitno stanje i onda počinjemo sve ispočetka. Tako ostajemo u beskrajnom krugu. Znate one ljude koji svaka tri meseca kreću u novu teretanu i svakog drugog ponedeljka planiraju novu dijetu?

Američka dijeta: Smršajte tri kilograma za pet dana!

KAKO POBEDITI OVAJ PROBLEM?

Fokusirajte se na putovanje, a ne na destinaciju. Prestanite da idealizujete dugoročni cilj i usmerite energiju na sadašnje vreme, jer je proživljavanje ono što će ishod učiniti mogućim. Srećom, živeti proces je stvar navike, odnosno zdravih navika.

Najvažnije je da zavolite vežbanje, a na tom putu će se, normalno, dogoditi da motivacija opada i raste. Ipak, puko oslanjanje na motivaciju i snagu volje, neće uvek biti korisno. Potrebne su vam i veštine koje ćete raditi automatski. Razvijajte navike koje će biti sastavni deo vašeg dana!

Evo i kako…

Saznajte: Kako se motiviše Dvejn Džonson

LAGANIM KORACIMA

Ubitačne dijete i prenaporni treninzi mogu biti održivi samo neko vreme. Svoj put možete graditi i manje intenzivnim treninzima. Ukoliko svakog dana vežbate sat vremena visokim intenzitetom, posle mesec dana ćete izgubiti motivaciju, a lagano povećavanje broja vežbi, ponavljanja ili trajanja treninga će vam omogućiti da stalno otkrivate nove mogućnosti svog tela i uživate u vežbanju. Logično, zar ne?

Sporo i umereno građenje navika može biti tajna uspešnog zaljubljivanja u vežbanje.

PRIORITETI

Zdrave navike su nešto što trebate da stavite na prvo mesto svoje beskrajne liste obaveza. Kada govorimo o rasporedu, najbolje je trenirati ujutro jer je tada najveća motivacija i niste izmoreni od svih dnevnih obaveza.

Međutim, čak i ako niste raspoloženi za trening, zapamtite da je pola bitke pojaviti se. I pola treninga je bolje nego nimalo.

Pogledajte: Filmovi koji će vas motivisati da trenirate još jače

FOKUS

Nemojte misliti da je sve u treningu. Ukoliko počnete laganim vežbanjem i nastavite sve masnijim obrocima, ne očekujte rezultat. Biti koncentrisan na rgađenje tela iz snova ne znači samo znojiti se nego i posvetiti čitav svoj život tom cilju.

Dakle, u skladu s time šta želite da uradite sa svojim telom, promenite i način ishrane i ostanite mu odani.

OSEĆAJ ODGOVORNOSTI

Ova navika se najbolje formira ukoliko imate mogućnost da sarađujete s ličnim trenerom jer ćete osećati da ste dužni da mu trudom i zalaganjem vrate vreme koje je uložio u vas. Ukoliko ne radite s trenerom, budite odgovorni prema samom sebi i svom cilju jer je to ipak najvažnije.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *