Da li je povećanje broja ponavljanja uvek korisno? - Men`s Health

Da li je povećanje broja ponavljanja uvek korisno?

Samo u Sjedinjenim Američkim Državama postoji oko četvrt miliona ličnih trenera i bezbroj bodibilding „gurua“, a ne treba zaboraviti ni penzionisane sportistite i fitnes modele koji nas savetuju kako treba da vežbamo.

Otkrijte: Idealan broj serija i ponavljanja u vežbama opterećenja

Pol Vejd se razlikuje od svih njih. On je svoje fitnes lekcije osmislio dok je služio zatvorsku kaznu, učio je na sopstvenim greškama i danas koristi svoje iskustvo kada savetuje druge. On spada u trenere koji će vam reći da je teretana koja košta 10.000 dolara nepotreban trošak, da je vaš prežderavanje proteinima besmisleno i da se ne smete plašiti holesterola.

Dakle, reč je o čoveku koji ima potpuno drugačiji pristup fitnesu od stručnjaka na koje smo navikli, a nedavno je svoja zapažanja objavio u knjizi Explosive Calisthenics: Superhuman Power, Maximum Speed and Agility, Plus Combat-Ready Reflexes—Using Bodyweight-Only Methods.

U njoj ćete naći mnoštvo fenomenalnih saveta i predloga, ali je možda i najzanimljiviji deo o ponavljanjima. Šta Vejd misli o njima?

Saznajte: Koji je najbolji način da se odmorite između serija vežbi?

„PONAVLjANjA GRADE UMOR, A NE SNAGU“

Kada povećavate broj ponavljanja, iscrpljujete mišićne ćelije. One zbog toga počinju da talože više hemikalija kako bi se zaštitile, za slučaj da se takav napor ponovo. Upravo ovako se vremenom formira mišićna masa.

Međutim, ukoliko želite da izgradite snagu, vaš cilj ne treba da bude iscrpljivanje ovih ćelija, već treba da se odlučite za kratke i eksplozivne pokrete.

Pogledajte: 5 najboljih vežbi za zversku snagu

„VEĆI BROJ PONAVLjANjA U EKSPLOZIVNIM POKRETIMA POVEĆAVA RIZIK ZA POVREDU“

Jeste li primetili da ne uspevate u potpunosti da kontrolišete mišiće kada je opseg pokreta širi, a tempo brži? Sasvim logično, ovi pokreti su složeniji od onih koji se fokusiraju na građenje mišićne mase. Zato, ukoliko išta pođe po zlu, imate malo vremena da se prilagodite – pri padu ćete imate svega jedan sekund da se stabilizujete i izbegnete povredu. U velikom broju slučajeva, povreda je neizbežna.

Pročitajte i  Trenirajte kao šampion

Što više ponavljanja izvodite, to je umor jači, a koncentracija pomućenija.

Pročitajte: 9 najboljih vežbi za eksplozivan kućni trening

„PONAVLjANjA DELUJU LOŠE I PSIHOLOŠKI“

Eksplozivni trenzi sa sopstvenom snagom bazirani su na efikasnosti, brzini, snazi i složenijim pokretima, ali ako povećate broj ponavljanja, velika je verovatnoća da ćete te pokrete uprostiti i da ćete usporiti izvođenje vežbe.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *