Olimpijski stil: Kako treniraju vrhunski vaterpolisti? - Men`s Health

Olimpijski stil: Kako treniraju vrhunski vaterpolisti?

IZAZOVI VATERPOLA

Vaterpolisti moraju da budu maksimalno posvećeni treningu i da ulože vanserijske napore kako bi se pripremili da što duže izdrže u vodi.

Otkrijte i 4 fenomenalne vežbe za moćan trapez

Pored činjenice da je vaterpolo sport, u kojem se igrači nikada ne odmaraju dok su igri, postoje i brojni drugi aspekti koji ga čine sportom punog izazova.

Morate da budete u stanju da ostanete iznad površine vode i da igrate napad ili odbranu, a pritom da vam najmanje jedna ruka bude iznad vode kako biste izveli efektan potez. Osim toga, svi igrači, a pogotovo golmani, treba da budu u mogućnosti da se kreću kroz vodu bez mogućnosti da dodirnu pod bazena. Ako pridodamo ovome i ekstremnu fizičku povezanost igrača tokom igre, vaterpolo se čini izuzetno zahtevnim i intenzivnim tokom cele utakmice.

Vežbaj kao živa legenda: Kako trenira Rajan Lohti?

Šea Bakner, napadač američke reprezentacije na letnjim olimpijskim igrama 2012. godine, objasnio je da je veoma teško dostići odgovarajući formu s kojom možete da igrate na olimpijskom nivou.

Saznajte i Dve brze vežbe koje garantuju kamene trbušnjake

“Plivamo preko 3 km po utakmici, ne možemo da dotaknemo dno bazena, a sve vreme se rvemo i borimo sa protivničkim igračima, koji su uglavnom visoki 195 cm i teški 113 kg.”, rekao je Bakner.

“Ako i to nije dovoljno teško, moramo da donosimo precizne odluke i poteze za utlimativni rezultat, a sve to pod izuzetnim fizičkim naporom”, kaže Bakner.

PRIPREME VATERPOLISTA

Kako biste dostigli neverovatnu psiho-fizičku formu, proces priprema je takođe neverovatno intenzivan. Štaviše, može da se klasifikuje neverovatno iscrpljujućim, čak i za momke koji ga smatraju neophodni.

Pročitajte i Zdravstene prednosti plivanja i ostalih vodenih sportova

Bakner otkriva strukturu obtipičnog dana na pripremama američkog tima:

  • 7:45 do 9:45 – Dizanje tegova
  • 9:45 do 12- plivanje između 5,6 i 7,2 km 
  • 19 do 22-plivanje između 3,2 i 4,8 km
Pročitajte i  Vežba koja će transformisati vaše mišiće nogu

Nakon ovoga se prave taktike igre i rade treninzi za noge.

Preko sedam sati telesnog napora tokom samo jednog dana je apsolutni limit i definitivno zvuči kao olimpijski napor.

Pripreme se fokusiraju na izgradnji snage u nogama, budući da sve vreme utakmice treba da balansiraju u vodi sa pritiskom na noge i jezgro.

Saznajte koja je idealna ishrana pre i posle plivanja

CLEAN PRESS I  TEHNIKA “MUĆKANJE JAJA” ZA NADMOĆNU SNAGU

Svim početnicima u vaterpolu, Bakner savetuje da u redovan trening ubace vežbu power clean, kako bi razvili celokupnu snagu, a da u bazenu vežbaju “borbu” sa vodom tehnikom “mućkanja jaja”, sa postepenim dizanjem ruku, a zatim laktova iz vode.

“Ako možete da izdržite 30 minuta odjednom, možda vam se smeši budućnost igrača vaterpola”, kaže Bakner.

A.J.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *