Brz, brži, Jusein Bolt: Program „Munje“ - Men`s Health

Brz, brži, Jusein Bolt: Program „Munje“

Bolt je brži od više milijardi ljudi na svetu koji su koračali planetom više od 200.000 godina. Štaviše, naučnici su utvrdili da bi ovaj sprinter lako mogao da pobegne Tiranosaurusu Reksu kada bi dinosaurusi danas hodali planetom.

On drži svetski rekord na 100 metara od 9.58 sekundi i na 200 metara za 19.19 sekundi. Pri tome, dostigao je brzinu od 44. 5 kilometara na sat. Bolt smatra da svako može dostići velike rezultate, samo ako razvije snagu, adekvatno ubrzanje i tehnike trčanja.

Šta kaže nauka: brzo ili sporo trčanje?

Da biste unapredili brzinu, otkrivamo vam 5 vežbi u dvema fazama koje jamajkanski sprinter izvodi.

FAZA A

EKSPLOZIVNI SPRINT

Ova tri pokreta pomoći će vašim mišićima sa dostignu maksimum sile u što kraćem vremenu i poveća eksplozivnost vašeg sprinta.

1. ZEČIJI SKOKOVI (Bunny hops)
5 serija po 20 ponavljanja

Sa raskorakom u širini ramena, u polučučnju s rukama pored tela skačite što dalje možete.

2. VISOKI SKOKOVI
4 serije po 8 ponavljanja

Postavite se u položaj čučnja, dok su vam ruke na kukovima. Skačite na poziciju višu od nivoa tla, po mogućnosti od 60 centimetara. Zatim skačite unazad na istu poziciju.

Pogledajte: Nemojte da zaboravite na sprint!

3. ODSKOCI S TLA
3 serije po 10 ponavljanja

Naizmenično desnom i levom nogom odskačite uvis sa pokretima kao skok u dalj. Neka vam ruke posluže da generišete silu tela kroz pokret.

FAZA B

ISTEGNITE KORAK

Fleksibilnost je ključna kod dužine koraka, stabilnosti i mogućnosti da zadržite kukove u što boljoj poziciji. Jer kada kukovi propadnu prilikom pokreta i vaši koraci će biti kraći.

4. VOŽNJA KOLENIMA
3 serije po 10 ponavljanja

Trening Medžik Majk: Noge kakve ste oduvek želeli!

Koristite trake za otpor tako što ćete ih vezati za nožne zglobove. Postavite se tako da se trake zategnu, a zatim eksplozivnim pokretima naizmenično približavajte kolena grudima.

Pročitajte i  4 vežbe koje pobeđuju i najgori mamurluk!

5. VISEĆE PODIZANJE NOGU
Uhvatite se za šipku za zgibove, a zatim podižite kolena naizmenično ka grudima.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *