Fitnes tajne Rodžera Federera - Men`s Health

Fitnes tajne Rodžera Federera

Njegova dugovečnost u svetu tenisa i brojni osvojeni turniri su rezultat njegovog ogromnog teniskog talenta i sjajne fizičke pripreme. Za Federerovu odličnu kondiciju zaslužan je njegov dugogodišnji fitnes trener Pjer Paganini.

On je razvio jedinstven program, koji uključuje elemente raznih sportova, kombinovanih s tenisom. Poseban akcenat je na izdržljivosti, brzini i koordinaciji pokreta.

Meni šampiona: Ovako se hrani Novak Đoković

TRENING

Tenis je sport koji zahteva različite fizičke aspekte: od snage, agilnosti, koordinacije, izdržljivosti, dobrog balansa tela do eksplozivne brzine.

Rodžer voli da diže tegove, ali ne uživa u sklekovima, iako njegov trener misli da su oni najbolji test nečije fizičke spremnosti.

KARDIO ZAGREVANJE

Kako bi poboljšao svoje najvažnije oružje, kardiovaskularnu izdržljivost i okretnost, Rodžer koristi jednostavan metod – preskakanje vijače, najpre u laganom ritmu, a zatim sve brže i brže.

Saznajte: Kako da imate bekhend kao Đoković

VEŽBE SNAGE

Bitan deo kondicije kod tenisera dolazi iz čiste snage. Federer za to koristi vežbe sa medicinkom i lateralni iskorak.

ODBIJANJE MEDICINKE

On zauzme stav nasuprot partnera na terenu samo nekoliko koraka od mreže. Zatim odbijaju medicinku jedan ka drugom u različitim pravcima. Važno je da medicinka bude na nivou grudi.

Dress code: Zašto teniseri na Vimbldonu nose belu odeću?

LATERALNI ISKORAK SA UVRTANJEM

  • Postavite se u stav tako da vam stopala budu u širini ramena.
  • Radite lateralni iskorak pod uglom od 45 stepeni.
  • Spustite vašu nadkolenicu i uvrćite levu stranu trupa.
  • Zadržite se u toj poziciji, pa sve ponovite.
  • Ponovite sve desnom nogom.
  • Uradite 10 ponavljanja po strani.

IZDRŽLJIVOST: TRAKE ZA OTPOR

On trenira tako što povećava težine i otpor prilikom pokreta, tako da kad kroči na teren oseća se lagano i slobodno. Otud njegov prepoznatljiv lagani korak.

Pročitajte i  Kakva transformacija! Prepoznajete li ovog glumca?

Da bi to postigao, on koristi trake za otpor između nogu, ne samo da bi stvorio otpor već i da bi ojačao mišiće koji su važni za mečeve.

Desetominutni trening: Varijacije izdržaja za čelične trbušnjake

BALANS: VOLEJI NA TRAMBOLINI

Da bi unapredio balans, Federer vežba voleje na mini-trambolini.

Ipak, pravi izazov je raditi ovu vežbu na jednoj nozi. Upravo na taj način stvorićete izvrstan balans kada kročite na teren.

EKSPLOZIVNOST I BRZINA: TRENINZI S INTERVALIMA

Tenis je sport eksplozivnih i brzih pokreta, a nište vas ne može pripremiti bolje od treninga intervala. Trenirajte brzo 15 sekundi, zatim uzmite aktivan odmor od istog broja sekundi, na kraju ponavljajte sve sedam do 12 puta.

FEDEREROVO TAJNO ORUŽJE

Njegovo tajno oružje je – spavanje! On smatra da samo punih 10 sati sna svake noći nudi mogućnost za oporavak tela. Ne znamo kako to postiže, s obzirom da ima čak četvoro dece, i to po dva para blizanaca.

Otkrijte: Kako nedostatak sna utiče na vaše telo?

MUZIKA

Ovaj teniser voli da sluša glasnu muziku, i to bendove poput Metalike i AC/DC, jer tvrdi da mu takva muzika pomaže da bolje trenira i misli brže.

Međutim, dok džogira, ne sluša muziku jer se tada koncentriše na disanje.

PLAN ISHRANE

Opšte je poznato koliko su ugljeni hidrati važan deo u ishrani profesionalnih sportista. Kompleks ugljenih hidrata, kao što su integralne žitarice, voće i povrće su mnogo delotvorniji od običnih, najviše zbog toga što daje telu pogonsko gorivo.

Pored toga, proteini, zdrave masti, vitamini i minerali su obavezan deo ishrane svakog sportiste, a Federer posebnu pažnju obraća na to koje namirnice jesti pre, a koje posle treninga.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *