Dišite lakše - Men`s Health

Dišite lakše

Posvetite veću pažnju disanju i vrlo brzo primetićete napredak, bez obzira na to kojim sportom se bavite.

PLIVANJE
PROBLEM
Plivati brzo i ujedno sačuvati pravac plivanja.
REŠENJE
Dišite na obe strane, savetuje dugogodišnji trener plivanja Kevin Koskela (triswimcoach.com). Usredsredite se na pokrete trupa, a ne glave: trup uvijajte sve dok vam usta ne budu iznad površine vode. Bilo kakvo dizanje glave usporilo bi plivanje, odnosno poremetilo ritam.

TRČANJE
PROBLEM
Zgrčeni mišići svaki put kad trčite uzbrdo ili ubrzavate pri kraju trčanja.
REŠENJE
Dišite dublje. Udišite i izdišite kroz nos. Tako prečišćavate vazduh i ujedno poboljšavate disanje iz stomaka. Takav način disanja, naime, smiruje i opušta mišiće, kaže Skot Jurek, sedmostruki pobednik ultramaratona.

BICIKLIZAM
PROBLEM
Pogrbljen položaj vozača bicikla, pre svega u savijanju ramena i vrata što onemogućava duboko disanje.
REŠENJE
Kako treba od trenutka kad sednete na bicikl,  a volan držite nežno kao da svirate klavir, savetuje Dirk Fril jedan od najboljih američkih biciklističkih trenera. Sa opuštenim mišićima gornjeg dela trupa lakše ćete udisati vazduh i tako posledično smiriti
lupanje srca.

KOŠARKA
PROBLEM
Slobodna bacanja – ruke su jednostavno suviše ”tvrde“.
REŠENJE
Ne prekidajte disanje. Veliki broj igrača kod izvođenja slobodnih bacanja ima problema sa zadržavanjem daha, kaže Erik Spelstra, kondicioni trener u NBA. Sve zavisi od opuštenosti, a od ključnog značaja za opuštenost je adekvatno snabdevanje organizma kiseonikom. Izdahnite i zadržite dah do neposredno pred bacanje.

Pročitajte i  Mini program za snagu srednjeg dela tela (VIDEO)
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *