Cilj - 5000mg kreatina: Zašto i kako? - Men`s Health

Cilj – 5000mg kreatina: Zašto i kako?

Sportski nutricionisti tvrde da konzumiranje ovog suplementa puni vašu energiju i daje dodatnu snagu za trening. To je ozbiljan poduhvat – osim ako ne znate za prečicu.

Zašto kreatin?

“Kreatin služi kao gorivo za kratkotrajne aktivnosti” kaže  dr. Hoze Antonio, profesor sportske edukacije na Nova Southeastern Univerzitetu.

Ako dižete tegove, trčite sprint ili radite HIIT-treninge, kreatin pomaže da te vežbe uradite još efikasnije.

Koliko USDA preporučuje?

Nula, ali samo zato što kreatin nije neophodan – što znači ne morate da ga konzumirate da bi ste vodili zdrav život.

Šta mi preporučujemo

Oko 5000 miligrama dnevno podeljeno na mesec dana za dugotrajne ciljeve. Ta količina će povećati nivo fosforkreatina u vašim mišićima i omogućiti optimalnu proizvodnju energije, kaže dr. Čad Kerksik, direktor laboratorije za sportsku ishranu na Lindenwood univerzitetu.

Koliko moram da jedem?

“Morate da pojedete nenormalnu količinu mesa”, kaže Antonio, kako bi ste postigli određenu dozu. Tačnije morate da pojedete više od 1kg govedine ili lososa dnevno – tako unosite osam puta više proteina kroz meso nego što to preporučuje USDA. Ponavljam: Nemojte da jedete 1 kg govedine ili lososa dnevno.

Dakle…kako biram pravi proizvod?

Uzmite suplement- i utvrdite se da ste uzeli pravi.

“Nisu vršena dobro kontrolisana klinička ispitivanja koja bi pokazala da li je neki drugi oblik kreatina bolji od kreatin monohidrata”, rekao je Kerksik. Potražite proizvod sa preporukama treće strane, kao što je NSF International “Certified for sport” koji garantuje da proizvod sadrži ono što etiketa obećava i da je testiran na zagađivače i zabranjene supstance.

Da li je “faza punjenja” bezbedna stvar?

Pročitajte i  Taurin, da ili ne?

Da, faza punjenja koja podrazumeva dnevno unošenje od 20’000 miligrama kreatina u roku od četri do pet dana jeste bezbedna ali nije potrebna”, kaže dr. Kris Mor, savetnik za ishranu, u Men’s Health-u . “ Istraživanja pokazuju da posle 30 dana unošenja kreatina rezultati u dobitku snage budu identični.”

Ako su vam potrebni brzi rezultati (npr. 5 dana vs. 30 dana), onda punjenje može biti korisno. Vaš izbor.

Napucajte svoj proteinski šejk! Pogledajte kako

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *