4 razloga zbog kojih bi trebalo da date šansu pilatesu (makar probajte) - Men`s Health

4 razloga zbog kojih bi trebalo da date šansu pilatesu (makar probajte)

Ako ne znate niti jednog muškarca iz svog okruženja koji je ikada išao na pilates – ne dajte da vam to stvara barijere u glavi, jer zašto u nečemu ne biste bili prvi, posebno ako shvatite da vam to odgovara.

Vreme u kom živite odavno je oslobođeno rodnih stereotipa, a na vama je samo da to i uvidite.

Ako imate višak kilograma i ne možete da u sedećem položaju dohvatite svoje čukljeve, a da pritom ne osetite bolove i zatezanje (dodatan razlog je ukoliko ste bivši sportista i pretrpeli ste sportske povrede), pilates bi vam prijao da se lako vratite u formu, postanete fleksibilniji, bez većih opasnosti od povreda. Pritom muzika na pilatesu je često odlično prilagođena da vam trening bude neopterećujući.

Korgujte posturu koja trpi usled predugo sedenja

Previše sedite na poslu – vaša postura neminovno trpi. Osim mlitavosti vremenom će vam se pridružiti i bolovi. Pilates vam neće dati trbušnjake, ali će vam primetno definisati trup. Takođe, spasiće vas bolova i pružiti vam bolju pokretljivost. “Pilates neće gađati isključivo mišić prednjeg trbušnog zida, već i bočne trbušne mišiće, kao i mišiće koji grade pod karlice. Reč je o mišićima koji daju potporu vašem držanju, a takođe, eliminisaćete bolove i bićete spremniji da podižete veće težine i da fleksibilno zauzimate pozicije tela pri izvođenju vežbi. Praktično, kao da imate pojas oko torzoa”, objasnio je trener, Aleksis Fernandez, za Men’s Health.

Želite da se pripremite za podizanje velikih težina

Da biste povećali snagu, nije neophodno da uporno dižete određene težine, već pilatesom možete osnažiti telo i pripremiti za veće težine. Kako Aleksis objašnjava, pilatesom ćete izgraditi čvrste temelje, koji će otkloniti bilo kakve slabosti pri podizanju tegova. Zbog toga je pilates odličan dodatak treningu snage i izdržljivosti. Imaćete stabilniju posturu, kičmu, čvršće karlične veze i jezgro, što je naročito značajno za vežbe poput podizanja velikih opterećenja iz čučnja.

Pročitajte i  Junaci našeg doba: Simeon Panda!

Želite da brzo izgubite kilograme

Kasno ste se setili da je leto blizu i želite da izgubite što pre kilažu. Iako visoko-intenzivni treninzi više obećavaju, pilatesom je moguće izgubiti i 5 kg za mesec dana, a pored toga ćete steći i definiciju. “Tokom čitavog pilates treninga, mišići su pod konstantnom tenzijom, kombinacijom sporih i brzih pokreta. Efekat je sličan HIIT treninzima – otkucaji srca se naizmenično usporavaju i ubrzavaju”, rekao je Aleksis.

Najefikasnije “brze” vežbe za sve grupe mišića

Želite da aktivirate zapostavljene mišiće

U to koliko su zapostavljeni određeni mišići uverićete se već nakon prvog treninga pilatesa, kada budete osetili da vas bole. Lepota pilatesa je u tome što je reč o treningu koji će aktivirati čitavo telo. Aleksis smatra da je idealno odraditi tri intenzivna pilates treninga nedeljno i vrlo brzo ćete primetiti rezultate. Zanimljivo je da ćete pilatesom raditi na svom gluteusu – mišiću kog većina muškaraca nema običaj da radi izolovano, a važan je stabilizator pokreta. Kad je gluteus slab, trpe kukovi i kvadricepsi. Snažna zadnjica je važan element u izgradnji snažne posture.

Jedino što je gotovo nemoguće da ćete dobiti samo trenzima pilatesa jeste mišićna masa. Ako su vaš cilj nabildovane ruke i grudi, fokusirajte se više na regularne treninge sa težinama u teretani.

Foto: Shutterstock

 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *