Da li su čučnjevi dovoljni? - Men`s Health

Da li su čučnjevi dovoljni?

Doktor sportske medicine Bred Šonfeld se pozabavio ovim pitanjem.

Pročitajte i: Čučnjevi za ubrzano nabacivanje mase

“Uporno čujem istu tvrdnju. Pojavljuje se u časopisima i na internetu. Video sam to i na fitnes forumima i putem društvenih mreža. To rade i profesionalni sportisti”, piše Šonfeld. “Problem je u tome što je ova tvrdnja neosnovana.”

Saznajte i: Zašto treba da radimo čučnjeve

ČINjENICE

Kako Šonfeld objašnjava, ideja da će zadnju ložu maskimalno stimulisati ovako složen pokret nema smisla s anatomske tačke gledišta. Mišići zadnje lože se, do kolena, ponašaju kao fleksori, a u kuku kao ekstenzori.

Prilikom čučnja, oni se skraćuju kolenu, a produžuju u kuku, dok se suprotno događa u koncentričnoj fazi vežbe.

Probajte i: Kombinovani trening za čvrstu i oblikovanu zadnjicu

Dakle, funkcionalna dužina ovog mišićnog kompleksa se ne menja kroz pokret, pa vežba ne daje maksimalne rezultate.

Brojna istraživanja su pokazala da je aktivnog mišića zadnje lože niska prilikom ove i sličnih vežbi. Sam Šonfeld je prilikom jednog istraživanja utvrdio da je biceps femoris samo 25 odsto aktivan kao mišići iz grupe vastus i trećniu aktivni u odnosu na rectus femoris.

ŠTA JE ALTERNATIVA

Međutim, izometrijske vežbe su se pokazale kao delotovornije.

Dodajte ih svom programu i uživajte u jačanju zadnje lože.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *