Zašto su plank i viseće podizanje nogu bolji od trbušnjaka i sklopke? - Men`s Health

Zašto su plank i viseće podizanje nogu bolji od trbušnjaka i sklopke?

Vežbe za koje nikada nećete dobiti preporuku fizijatra su trbušnjaci i sklopka. Razlog za ovo jeste položaj u koji dovodimo kičmu pri njihovom izvođenju.

Pod vežbama za “jezgro” obično podrazumevamo vežbe namenjene trbušnim mišićima koji podržavaju kičmu. Pravilan položaj tela je neutralan položaj, odnosno položaj “pravih leđa” koji diktira kičma.

Izvođenjem vežbi, poput sklopke, kičmu stalno dovodimo u položaj fleksije, koji izlaže kičmene pršljenove stresu, kao i diskove koji se nalaze između svih pršljenova. Nasuprot sklopki ili trbušnjacima je plank, koji fizijatri preporučuju kao vežbu koja aktivira sve mišiće jezgra, a koja održava pravilan položaj kičme i poboljšava ga. Osim prednjeg reda trbušnih mišića, omiljenih “pločica”, plank aktivira i bočne i transverzalne mišiće torzoa, dajući vam funkcionalnu snagu.

Ovaj stav zastupaju fizijatri sa presižnog NYU Langone Orthopedic Center, koji vam toplo preporučuju da izbegnete sklopku i da umesto nje, radite, na primer, podizanje nogu na vratilu.

Zašto je potpuno besmisleno raditi 1.000 trbušnjaka dnevno?

Foto: Shutterstock

Pročitajte i  Veći mišići za 30 minuta: 7 najboljih vežbi za gornji deo tela
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *