Da li je dobro da trenirate svakodnevno? Ovih 5 znakova će vam odgovoriti na to pitanje - Men`s Health

Da li je dobro da trenirate svakodnevno? Ovih 5 znakova će vam odgovoriti na to pitanje

Vaš trud da trenirate 7 dana u nedelji kako biste dali svoj maksimum i postigli bolje rezultate, ipak, pada u vodu. Zapravo, ako trenirate svakodnevno dešava se da sabotirate svoje fitnes ciljeve i javljaju se znaci preteranog treniranja.

Prestajete da dajete svoj maksimum

Ako trenirate bez dana oporavka, verovatno ćete naići na nagli pad prilagođavanja i sposobnosti vašeg tela da apsorbuje opterećenje treninga. Kada se to dogodi, obično se osećate iscrpljeno, slabo i bol u mišićima kao da ne prolazi.

A kada osećate sve navedeno, skloniji ste povredama. Prelazak na režim zverskog treniranja, 24/7, i nepoštivanje pravilnog protokola za oporavak mogu rezultirati bespotrebnim povredama, poput tendinitisa i preloma.

Štaviše, preterivanjem, takođe, možete vaše hormone dovesti u haos. Pretreniranost može dovesti do problema sa nadbubrežnom žlezdom i hormonalnog disbalansa, koji izazivaju hronični umor.

Mogućnost da gubite kilograme postepeno izostaje

Kao što postoje fizički vidljive posledice, isto tako pretreniranost dovodi do usporavanja mršavljenja. Vaše telo se u ovakvom režimu previše trudi i luči hormone stresa, kao što je kortizol. Često povišene vrednosti kortizola utiču na nagomilavanje masti u struku i gojaznosti.

Hroničan stres izazvan svakodnevnim treninzima, uticaće na to da vam se poveća apetit i potražnja za slatkišima i masnom hranom. Suprotno ovome, moguće je i da dođe do gubitka apetita. Neuhranjenost će, na dalje, dovesti do uvođenja organizma u režim čuvanja zaliha, zbog opasnosti od smrti od gladi, a samim tim će se zaustaviti proces gubitka kilograma.

Kako da sagorite više masti tokom treninga?

Reakcija na stres se progresivno uvećava

Veliki pad ili neprestani pad varijabilnosti srčanog ritma (HRV) znak je stresa. HRV – mera varijacije u vremenu između svakog otkucaja srca – reguliše autonomni nervni sistem, koji je odgovoran za reakciju organizma u borbi ili bežanj.

Donje granice u vrednostima HRV-a – što se događa kada se preopterećujete – ukazuje da vaš sistem radi u stanju borbe ili trčanja, dok viši HRV znači opuštenije stanje. Drugim rečima, kada redovno preterujete u teretani, stresni režim vašeg tela ostaje uključen. Dugotrajni stres može povećati rizik od niza zdravstvenih problema – od srčanih bolesti do probavnih smetnji i oštećenja kognitivnih sistema.

Pročitajte i  Najefikasnije vežbe koje možete da radite bilo kad i bilo gde!

Raspoloženje je sve lošije

Ne pomera vam se sa kauča? Nedostatak motivacije je još jedna velika crvena zastava kada je u pitanju pretreniranost. Ispostavlja se da vas previše treninga iscrpljuje ne samo fizički, već i mentalno i emocionalno. U stvari, pretreniranost je povezana sa depresivnim stanjima.

“Ako počnete da osećate spore treninge, opšti umor i malo entuzijazma za vežbanje, vreme je da vam treba nekoliko dana odmora – ili čak čitava nedelja – za oporavak”, objašnjava sertifikovani profesionalni trener, Gof Trip. “U nedelji oporavka možete se usredsrediti na lagane kardio aktivnosti, aktivnosti mobilnosti, čistu ishranu i san.”

San trpi

Spavanje je od suštinske važnosti za popravljanje, rast i jačanje mišića. To je zato što vežbanje – posebno dizanje tegova – stvara mikroskopske suze u vašim mišićima i treba vam odmor da biste ih izlečili i ponovo izgradili.

“Ako osećate da spavate nemirnim snom, nakon niza vrlo aktivnih nedelja, možete da zaključite da se nalazite na ivici pretreniranosti”, kaže Trip. I, nažalost, stres koji nastaje preterivanjem u teretani ne poboljšava kvalitet vašeg spavanja. Dokazan slučaj, pregled studije iz 2015. godine, u časopisu Sleep Science, povezao je visoki nivo hormona stresa kortizola i nesanicu.

Foto: Shutterstock

Izvor: Livestrong

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *