10 načina kako vežbanje deluje na organizam - Men`s Health

10 načina kako vežbanje deluje na organizam

SPREČAVA MOKRENJE U TOKU NOĆI

Ako se vaša noć ne završava odlaskom u krevet, već ustajete u toku noći kako biste otišli do wc-a, vežbanje vam može pomoći, budući da ljudi, koji su fizički aktivni imaju smanjen rizik od nokturije odnosno ustajanja u toku noći zbog mokrenja.

Pročitajte i: Kako kontrolisati potrebu za mokrenjem

Studija iz 2014. godine, koja je objavljena u Medicine & Science in Sports & Exercise, analizirala je preko 30 000 muškaraca sa uvećanom prostatom (koja je jedan od glavnih uzroka nokturije) i otkrila je da fizički aktivni muškarci imaju 13 procenata manji rizik od nokturije, kao i 34 procenata manji rizik od učestale nokturije (dva do tri puta u toku noći).

POMAŽE U BORBI PROTIV BORA

Izgled kože muškaraca i žena, koji imaju preko 40 godina, a bave se fizičkom aktivnošću dva puta nedeljno (voze bicikl ili džogiraju), može da se poredi sa izgledom kože ljudi u 20-im i 30-im godinama. Nastavite da trenirate, jer je to možda najbolji način da se izborite sa borama.

Pročitajte i: 11 najboljih načina da se rešite mamurluka

ŽUDNJA ZA ALKOHOLOM

Naučnici sa Nortwestern Univerziteta su otkrili da je veća verovatnoća da će vam se alkohol piti nakon treninga. Ne radi se o tome da ljudi koji vežbaju piju više alkohola, već da generalno unose više tečnosti u organizam, pogotovo u danima kada su fizički aktivni.

UBLAŽAVA ŠTETAN UTICAJ ALKOHOLA

Prema rezultatima studije iz 2013. godine, koja je objavljena u Alcoholism: Clinical & Experimental Research, redovni kardio treninzi mogu da ublaže štetne posledice alkohola na vaš mozak.

POBOLJŠAVA RAD MOZGA

Što više vežbate u mladosti, vaeše moždane funkcije će biti bolje u budućnosti. Studija iz 2014. godine, koja je objavljena u časopisu Neurology, pokazala je da mladi naraštaji koji su radili kardio treninge visokog intenziteta, 25 godina kasnije su imali više uspeha na kognitivnim testovima u odnosu na vršnjake, koji nisu bili aktivni u mladosti.

Pročitajte i  Ojačajte stisak šake

Pročitajte i: Istrenirajte mozak da zavoli zdravu hranu

UBLAŽAVA EFEKTE ASTME

Studija koja je objavljena u The Cochrane Library, pokazala je da određeni program fitnesa mogu da osnaže vaše srce i pluća, poboljšavajući celokupni kvalitet života, pa samim tim i da ljudi koji boluju od astme, mogu da olakšaju i ublaže svoje probleme redovnim vežbanjem.

PRODUŽAVA ŽIVOT

Deset minuta trčanja svakog dana može da poboljša vaše zdravlje I da vam produži život za tri godine.

Pročitajte i: Kako odabrati idealan fitnes program?

POVEĆAVA LIBIDO

Istraživanje na preko 1000 ispitanika otkrio je da 66 procenata trkača veruje da imaju više seksa kada trče sa svojim partnerom. Nije u pitanju trčanje oko bloka ili šetnja u parku, već pređeni kilometri. Prema rezultatima studije, 49 procenata parova koji su trčali 10 i više km, imali su više seksualnih odnosa.

Otkrijte kako možete da povećate nivo testosterona vežbanjem

NARUŠAVA ZUBNU GLEĐ

Studija iz 2014. godine, koja je objavljena u Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports otkriva da sportisti imaju narušenu zubnu gleđ u odnosu na one koji su neaktivni. Kada ste aktivni, lučenje pljuvačke raste čineći da vaše usne postanu suve, a nivo alkaline u vašoj pljuvački se smanjuje, što poveća rizik od nastanka karijesa.

SUZBIJA ŽUDNJU ZA HRANOM

Naučnici su utvrdili da jedan sat trčanja suzbija žudnju za brzom hranom. Skrining mozga je pokazao da delovi mozga, koji kontrolišu apetit, postaju osvetljeni na snimku kada vide namirnice sa malim brojem kalorija odnosno da se smanjuje želja za visokokaloričnim namirnicama.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *