7 razloga zbog kojih je joga dobra za muškarce - Men`s Health

7 razloga zbog kojih je joga dobra za muškarce

Ako nikada niste imali priliku da isprobate jogu, možda vam deluje zastrašujuće ili odbojno samo pri pomisli da izvodite pokrete koji podsećaju na perecu i u kojima radije zamišljate nežniji pol. Međutim, ne brinite se, postoje osnovni joga pokreti koji će biti dovoljni da vas opuste i učine razgibanim i snažnim. Na primer, Hatha yoga preporučuje se za početnike zbog sporosti pokreta i poza koji predstavljaju tek uvod u jogu. Vinyasa yoga fokusirana je na povezivanje uma i procesa disanja, kao i na istezanje jačeg intenziteta. U zavisnosti od toga šta želite da unapredite – bistrinu uma, atletske sposobnosti ili da budete jednostavno razgibaniji, postoji niz vrsta joga za koje se možete odlučiti.

Joga u kung fu stilu: Pomerite granice uz nesvakidašnje vežbe

Ukoliko i dalje sumnjate ili oklevate da isprobate joga veštinu, izdvajamo 7 razloga zbog kojih je joga dobra za muškarce:

  1. Oslobađanje od stresa – Ukoliko napeti odete u teretanu ili se prepustite udaranju džaka kako biste se oslobodili stresa, to može da rezultira umorom i pojačanom agresivnošću, objasnio je Pure yoga instruktor, Terens Monte, za Men’s Journal. Joga podrazumeva veliki broj tehnika za opuštanje, pa ako je kombinujete uz redovne treninge imaćete maksimalne efekte.
  2. Predupređuje nastanak povreda pri izvođenju vežbi – Većina joga časova započinje podsećanjem na to da bi trebalo da cenite specifične potrebe i ograničenja koja vaš organizam doživljava tog dana. Ovaj pristup osvestiće pristup vežbanju, bolje ćete procenjivati svoje mogućnosti prilikom izvođenja pokreta pri vežbanju i potencijalne povrede. Osim toga, posledica joge su dobro istegnuti i fleksibilni mišići koji se brže i lakše oporavljaju od upala i povreda.
  3. Gradi veće mišiće – Joga povećava obim pokreta, i aktivira veći broj mišićnih vlakana, omogućavajući značajnu hipertrofiju u bilo kojoj mišićnoj grupi, prema rečima sertifikovane instruktorke joge Kejt Abejt. Hipertrofija označava da je mišić uvećan, na osnovu uvećanosti ćelija mišićnog tkiva – što zapravo znači rast mišićnog tkiva na ćelijskom nivou. Na primer, ako kombinujete jogu sa dizanjem opterećenja aktiviraćete i “ignorisane” sekcije mišića.
  4. Poboljšava razgibanost – Većina joga asana (joga položaja) uključuje bar jedan ili više pokreta koji će rastezanjem i uvrtanjem kičmenog stuba rasteretiti pršljenove koji ga sačinjavaju. Osim toga, joga poboljšava detoksikaciju i varenje u digestivnom sistemu.
  5. Telo lepše miriše – Instruktor joge, Majkl Hjuit ističe da izbacivanje toksina putem ekspirijuma i znoja tokom izvođenja joge, oslobađa organizam od toksina i ima bolji efekat od kolonjskih voda i dezodoranasa. Koža prirodno bolje miriše.
  6. Kvalitetniji seks – Istraživanje objavljeno u Journal of Sexual Medicine otkrilo je da žene koje primenjuju jogu, zbog jačanja pelvičnih mišića imaju efikasniju lubrikaciju i jače orgazme. Što se tiče muškaraca, jogom se osvešćuju sve mišićne grupe i samim tim postiže se bolje samopouzdanje. Takođe, efikasnije je lučenje hormona koji ubrzavaju i nalet cirkulacije koja je zadužena za erekciju.
  7. Smiren i kontrolisan um – U izuzetno brzoj i napetoj svakodnevnici, odlazak u oazu joga časa značajno utiče na relaksaciju. Takođe, dokazano je da joga može da ublaži simptome srednje depresivnih stanja, čak i kod osoba koje ne uzimaju antidepresive.
Pročitajte i  Jezik ljubavi: 7 vrsta poljubaca za novogodišnju noć

Foto: Shutterstock

Izvor: Men’s Journal

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *