10 jednostavih pravila ponašanja u teretani - Men`s Health

10 jednostavih pravila ponašanja u teretani

Vežbaonica, složićete se, može da bude i civilizovanije mesto.

Problem s teretanom danas? Previše ljudi. Puna ekipe, od milenijalaca, preko old-skulsnagatora, pa sve do fitfluensera u pokušaju, vežbaonica više nije samo mesto za vežbanje. To je komedija karaktera i situacija. Ruska salata različitih ponašanja. A ako vas nerviraju ljudi tamo gde vežbate, nećete vežbati. Ipak, rešenje postoji: Nakon istraživanja na uzorku od 1.300 vežbača u teretani, napravili smo vežbački bon-ton.

1. Najvažniji deo opreme je peškir!

Da, baš kao u “Autostoperskom vodiču kroz galaksiju” Daglasa Adamsa. Znojenje vam prija jer je znoj vaš. 75% posetilaca teretane izjasnilo se da se grozi tuđeg znoja. Dakle, nosite peškir i nikad iza sebe ne ostavljajte mokar crtež svoje zadnjice. Nije neophodan mekani, čupavi peškir za spa. Sasvim dobro će vas služiti i malo, oštro vojničko peškirče.

MH TRENER: Bočni pristup

2. Nosite čistu majicu i čist šorts na čisto telo

Postoji normalan miris tela, a postoji i onaj drugi. Današnje tkanine spadaju u čuda savremene tehnologije, ali ako ih ne perete, ili ako ne perete sebe, sve zajedno imaće miris tvora koji se suši na suncu posle letnjeg pljuska. Iz naše ankete vidi se da se 65% ljudi gadi jakog mirisa tela 35% preostalih vežbača.

3. Dosta više selfija

Okidanje selfija može da poboljša opšte raspoloženje, kaže jedno istraživanje koje o tome nije pitalo nas. Prema 53% ispitanih, škljocanje između serija ubija raspoloženje svima osim onog ko se slika. Ako uzavreli mozak ne može da se odupre potrebi da se iskezite i fotkate, unajmite profesionalnog fotografa da ovekoveči vašu neodoljivost pred ulazom u teretanu. Zvuči kičasto? I jeste.

Stoj na rukama u kancelariji

4. Reči kojima ovde nema mesta: Ko je to uradio?

Slušajte, povremeo će se desiti da se tokom dizanja i naprezanja pustite goluba. Sranja se dešavaju. Nekad i bukvalno. Ali cela polovina ispitanika zaista želi da pripazite na štetne gasove. Ako mislite da će suptilno zaprašivanje proći nezapaženo, grešite. Najveći greh je kad to uradite namerno. Policija ima stručni termin za to: pokušaj ubistva.

5. Slušalice nisu neprobojna barijera

Svi smo se nagledali onih elegantnih Apple sluški, ili onih velikih sa blututom, nalik frizuri princeze Leje iz “Ratova zvezda”. Ali, kad počnete preozbiljno da shvatate Eminema i kad se toliko uštimujete da počnete da falširate, ostatak sveta (barem 47% njega) želi da se saberete. Mogli bi ljubazno da se zapitaju koliko još planirate da da slušate muziku na benču, ili pak, da potraže aparate za gašenje požara.

Borilački klub: Kreni napred!

6. Trojke nisu i nikad neće biti poželjne

Jedan od snova onih koji žive u teretani je raditi na dve sprave u isto vreme. Ali, ova trojka onoga koji poštuje vežbačku monogamiju ostavlja da verno čeka, a 46% ispitanih ne razume takvo ponašanje. Postoje bolji načini, kaže trener Čed Rejnor, a to je dvostruka vežba na jednoj mašini umesto dve vežbe.

7. Aaaargh! i treskanje tegova pomažu samo srčanom udaru

Da li je ovo čovek ili majmun? U redu je urlati u sprčenim krosfit boksovima, ali u velikoj teretani se za ovo momentalno dobija kolutanje očima svih prisutnih. Polovina ispitanika tako misli. Neki ovo rade zbog “psihologije životinje”, ali za to je dovoljno pojačano disanje: udišite dok spuštate teret, izdišite kad ga podižete. U prevodu: tišinčina!

Ne trudite se da budete srećni non-stop!

8. Useljenje sačuvajte za stan ili kuću

Da, znamo da naporno vežbate. Ali, što se duže odmarate na spravi, više nervirate polovinu prisutnih. Imate člansku kartu teretane, a ne vlasnički list ili stanarsko pravo. Osim toga, zašto ste uopšte seli ili prilegli? Bolje se pripremajte za sledeću seriju: radite vežbe istezanja, na primer – most.

9. Vežbajte svoje mišiće, a ne svog pomagača

Jao, vidi koliko tegova na šipci na benču! Mora da je mnogo jak. Ili je to možda za biceps njegovog pomagača? “Pomagač nije tu da uradi tri od tvojih pet ponavljanja”, kaže trener snage Adam Rosante. 36% naših ispitanika redovno se smeje ovim dizačima ega. Želiš nešto da dokažeš? Onda povećaj svoju snagu.

Vodič kroz današnji poslovni život: “Poslaću ti mejl da te podsetim da me iskuliraš, okej?”

10. Razmaženoj deci zabranjen ulaz u zverinjak

Nemoj da ti zovemo mamu, ti sebično dete koje bacaš bučice svuda po sali, nikad ne skidaš tegove sa šipke i kidnapuješ spravu vikom sa drugog kraja teretane. Ako se i vi ovako ponašate, znajte da se dve trećine ispitanika izjasnilo da ste grozni. A ako je to neko drugi, vi vratite tegove na mesto uz upadljiv uzdah i odmahivanje glavom.

Pročitajte i  Osmislite trening savršen za vašu visinu

Provera br. 1

Ne zvocajte

Ovaj pomagač misli da je trener, a zapravo vam razbija koncentraciju svim svojim bratskim savetima. Koji su, uzgred, beskorisni, kaže fitnes-savetnik Men’s Healtha Dejvid Džek, uz objašnjenje da čovek, dok diže tegove, ne može da obrađuje kompleksne podatke.

Provera br. 2

Ne dremajte

Ovom tipu koji je prosto previše kul da bi išao u školu ili na posao pogled luta od Eurosporta na velikom ekranu u teretani do ženskih zadnjica na traci za trčanje. Dragi pomagaču, tvoja ljubav sa trake za trčanje nije vredna pucanja nečijih rebara.

Provera br. 3

Ne preterujte s pomaganjem

Loš pomagač hvata šipku kao da će da radi mrtvo dizanje, ili da mahnito zadržava povodac pobesnelog pit bula koji želi da vas rastrgne dok vežbate. Pravilno pomaganje je lako. Držite šake blizu sredine šipke, jednu ispod i jednu odozgo. Pomažite samo kad je to vežbaču zaista neophodno.

Još tri stvari koje vas čine nepodnošljivim

“Izuvanje patika i hodanje po teretani u mokrim čarapama.”
“Nosanje balona od pet litara vode unaokolo. Shvatili smo, hidrirate se.”
“Kucanje poruka između serija dok neko čeka na spravu. I čeka.”

POGLEDAJTE:

*Najbolje savete o fitnesu, zdravlju, seksu, ishrani, stilu otkrijte na našoj Fejsbuk stranici >>> Men’s Health Srbija

*Zapratite Men’s Health Srbija i na Instagramu >>> @menshealthsrbija

Foto: Shuttestock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *