Joga: najkorisniji kardio program - Men`s Health

Joga: najkorisniji kardio program

Prema rezultatima nove studije, koja je objavljena u European Journal of Preventative Cardiology,upražnjvanje joge može da sačuva zdravlje vašeg srca mnogo više nego džogiranje i vožnja bicikle.

Pročitajte i: Šta se događa u telu dok vežbamo jogu (VIDEO)

PREDNOSTI JOGE

Naučnici su proučavali preko 30 studija, koje istražuju jogu i zdravlje srca. “Nauka je dokazala da ljudi koji vežbaju jogu redukuju rizik od srčanih oboljenja isto koliko i ljudi koji upražnjavaju tradicionalne forme kardio vežbi”, kaže autor studije dr Myriam Hunink.

Oba vida vežbanja značajno snižavaju krvni pritisak, holesterol, triglyceride i usporava otkucaje srca. Sa druge strane, dokazano je da ljudi koji uopšte ne vežbaju povećavaju rizik od srčanih oboljenja (što je i očekivano).

“Mislimo da je joga delotvorna po vaše srce zato što kombinuje vežbanje i relaksaciju.”, kaže Hunink. Ovaj element opuštanja duha i tela kod joge takođe bolje redukuje nivo stresa I anksioznost u odnosu na ostale fitness aktivnosti.

“Mnogi muškarci izbegavaju jogu zato što misle da neće sagoreti onoliko kalorija, kao kod drugih oblika vežbanja, gde se više znoje.”, kaže Craig Ballantyne, creator Turbulence Training.

Pročitajte i: 

Iako se jogom ne sagoreva mnogo kalorija – sa Mayo klinike procenjuju da za sat vremena potrošite oko 228 kalorija, što je malo ako imamo na umu da se dizanjem tegova i trčanjem sagori 455 odnosno 755 kalorija – ova aktivnost i dalje ima ključno mesto među fizičkim aktivnostima.

“Joga pomaže vašem telu da se oporavi nakon teškog treninga i poboljšava fleksibilnost i pokretljivost, što dovodi do bržih dobitaka I bolje I atletske forme. Ona vas takođe čini jačim”, kaže Ballantyne.

PROGRAM VEŽBANJA JOGE

Ballantyne preporučuje da dodate 10 do 15 minuta joge nakon teškog treninga, kako biste se smirili i relaksirali ili da radite više joge u danima kada ne dižete tegove.

Pročitajte i  Trening za kondiciju

Ako vežbate četiri puta nedeljno, on vam predlaže savršen program vežbanja:

PONEDELJAK: 30 minuta metaboličkog treninga snage , praćen sa 15 minuta joge

UTORAK: odmor

SREDA:  30-45 minuta metaboličkog treninga snage

ČETVRTAK: odmor

PETAK: 30-45 minuta metaboličkog treninga snage

SUBOTA: 45-90 minuta joge

NEDELJA: odmor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *