Kako izvesti savršen čučanj - Men`s Health

Kako izvesti savršen čučanj

Jedan od najvećih mitova u fitnesu je da su čučnjevi loši za kolena i leđa. Pravilno izveden čučanj je vežba koja direktno utiče na kukove i uopšte ne utiče na kolena. A pravilan stav kod izvođenja čučnja zaista utiče na leđa, što je dobro jer čučanj zapravo jeste i vežba za leđa.

Pročitajte i: Zašto treba da radimo čučnjeve

Pravilan stav kod donje pozicije čučnja podrazumeva da su kukovi samo malo ispod nivoa vrha kolena, potkolenice nisu sasvim u vertikalnoj ravni, a stopala i butine se nalaze u jednoj ravni, tako da nema uvijanja u kolenima i zglobovima. Leđa se nalaze pod uglom kako bi pružila oslonac teretu, a kukovi su postavljeni, kao i kod većine vežbi za dizanje tereta.

Pročitajte i: Čučnjevi za veće noge

U ovakvom položaju, kolena su jedva uključena. I kolena i kukova moraju da se saviju prilikom spuštanja i podizanja tereta, ali kod pravilno izvedenog čučnja najveće opterećenje se odnosi na kukove i leđa.

Kada se kukovi guraju natragu u poziciju, koja utiče na kolena, dešava se veoma bitna stvar: zatežu se mišići zadnje lože. Međutim, do zatezanja mišića zadnje lože dolazi samo ako se ovi mišići zategnuti kliznim pokretom kukova unazad u punu poziciju čučnja, a ako su leđa previše vertikalno postavljenja, ovaj efekat se ne postiže, a najveći pritisak se u tom slučaju vrši na kolena.

Pročitajte i: Otežano ustajanje iz čučnja

Veoma je bitno da ugao leđa bude što više u horizontali. Prilikom čučnja, funkcija leđa zauzima solidan segment – predajnik snage između kukova i nogu i šipke na leđima. 

Pročitajte i  10 vežbi koje možete izvesti i tokom radnog vremena
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *