Evo šta je potrebno da biste postali odličan skijaš - Men`s Health

Evo šta je potrebno da biste postali odličan skijaš

OBAVEZNO ZAGREVANJE I ISTEZANJE

Ne zaboravite sledeće, ujutru pre polaska na stazu, treba da se zagrejete (skijanje je kao i svaka fizička aktivnost), nakon prvog spusta se kratko istegnite, a na kraju dana obavite detaljno istezanje čitavog tela, kako ne bi došlo do istezanja ligamenata i tetive.

Pročitajte i: Trening za skijanje i snoubord

JAČINA I SNAGA

Ako ste makar jednom stali na skije i spustili se niz stazu, znate koliko je to lep, pun adrenalina, ali i naporan sport. Položaj u kojem skijate, a koji podrazumeva savijena kolena i nagnutost tela ka napred, iziskuje određenu snagu vašeg tela i svih mišića, najviše nogu, a potom i ruku i ramena.

Kako ne biste odmah nakon prvog dana dobili stravičnu upalu mišića, potrebno je da na skijanje odete fizički pripremljeni. Najbolje je da radite vežbe sa sopstvenom težinom ili tegovima. Preporučujemo vam da radite čučnjeve, prvo na dve noge, pa sa noge nogu i na kraju samo na jednoj nozi.

IZDRŽLJIVOST

Osim snage, na skijanju će vam biti potrebna i izdržljivost i veći aerobni kapacitet, nego što ste navikli, jer osim što ćete više sati dnevno provesti osvajajući različite staze, suočićete se i sa hladnim i čistim vazduhom, koji će iziritirati vaše disajne puteve. Imajući ovo na umu, bilo bi super, ako biste imali vremena da pre skijanja nekoliko dana trčite ili brzo hodate napolju od 20 do 30 minuta.

Pročitajte i: 3 koraka do snage i izdržljivosti

ELASTIČNOST

Kao što se pre svakog trčanja ili teretane zagrejete mišiće, tako je potrebno da pre skijanja zagrejete celo telo, kako ne bi došlo do istezanja mišića na stazi. Takođe je važno da pre odlaska na put, dostignete odgovarajuću fleksibilnost mišića, što ćete najbolje postići svakodnevnim istezanjem mišića.

Pročitajte i  Trening za žestoke momke

Pročitajte i: Istezanjem do snage

BALANS

Na stazi, u toku spusta, svaki skijaš pokušava da održi balans svog tela i da ne dozvoli da ispadne iz ravnoteže. Na balansu tela možete da radite gotovou svakoj situaciji, bilo da ste statični ili u pokretu. Hodajte po jednoj zamišljenoj liniji ili stojite na jednoj nozi.

Pročitajte i: Zbog čega bi zimi trebalo da vežbate napolju?

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *