Pratite najbolje trendove: Kako najlakše da isklešete svoje telo - Men`s Health

Pratite najbolje trendove: Kako najlakše da isklešete svoje telo

U svetu fitnesu sve je više popularan funkcionalni trening.

Po definiciji funkcionalni trening je fizička aktivnost bazirana na osnovnim vežbama kojima kroz specifične pokrete utičemo na poboljšanje funkcionalnih sposobnosti našeg tela.

Ukratko – poboljšavamo snagu, skočnost, međumišićnu koordinaciju i izdržljivost. Ovakav vid treninga će vam pomoći da se lakše popnete stepenicama u zgradi ili da sa lakoćom prenesete kese iz udaljenog supermarketa.

Saznajte i Funkcionalni trening za grudi

Funkcionalni trening je možda napravljen kao bunt standardnom načinu treniranja kod koga je teg i kardio sprava glavno sredstvo za vežbanje.

Nasuprot tome, funkcionalni trening nudi neke nove rekvizite ili one koji su po malo zaboravljeni u fitnes svetu. Tu pre svega mislimo na ketlebel ili rusko zvono, lance i konopce raznih obima i masa, kamionske i traktorske gume, olimpijske šipke sa dosta tegova, vijaču, vratilo i razboj.

Svima nam je poznato da se pojedini modni trendovi stalno vraćaju na modne piste. Tako je i sa fitnes trendovima, pa su trenutno sada “u modi” mali prostori u kojima su glavno sredstvo za trening gore nabrojani rekviziti.

Treninzi se organizuju po metodi krugova ili stanica gde svaki vežbač prolazi kroz niz osnovnih vežbi kao što su: mrtvo dizanje, nabačaj, izbačaj, Metson, više vrsta zgibova, propadanja i sklekova, vežbi sa medicinkom, raznih skokova, vežbi na vijači, udaranja maljem u gume, vučenja guma, vežbi sa ketlbelom.

Saznajte i Funkcionalni trening

Svaka od ovih vežbi je kompleksa i zahteva međumišićnu koordinaciju i veliku količinu energije i snage u mišićima.

Iz tog ugla, funkcionalni trening nije najbolji izbor za početnike, jer je ipak potrebno malo iskustva i vežbačkog staža da bi se ceo trening sproveo i savladale tehnike izvođenja vežbi.

Pročitajte i  Snagom volje do najboljih rezultata

Ovim načinom treniranja možete regulisati svoju telesnu masu i smanjiti masne naslage, ali takođe možete i uticati na povećanje mišićne mase. Ishod treninga u velikoj meri zavisi od načina ishrane i metoda funkcionalnog treninga.

Tekst pripremio trener Milan Zarić

Foto: Shutterstock

 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *