Za početnike u svetu teretane: Termini koje morate da naučite - Page 2 of 2 - Men`s Health

Za početnike u svetu teretane: Termini koje morate da naučite

ZONE SRČANOG RITMA

Vaš srčani ritam zavisi od broja otkucaja srca u toku jednog minuta. Dok treniramo dobro je znati sopstveni srčani ritam jer će nam to pomoći da li vežbamo sa odgovarajućim intenzitetom. Morate da znate i svoj srčani ritam tokom odmora, odnosno sa koliko napora vaše srce radi kada ste izloženi minimalnim fizičkim naporima. Generalno govoreći, broj otkucaja srca opada kako popravljamo formu jer srce ne mora da radi tako naporno dok pumpa krv.

HIIT

HIIT je standarni naziv za visokointenzivni intervalni trening. Te treninge čine teške i intenzivne vežbe uz kratke periode oporavka. Ovaj tip treninga drži vaš srčani ritam na vrlo visokom nivou. Na ovaj način ćete vlo efikasno istopiti masne naslage jer intenzivni intervali započinju procese potrošnje kiseonika nakon treninga.

Otkrijte i 5 odličnih razloga da već danas krenete u teretanu

INTERVALNI TRENING

Interval su jednostavno periodi aktivnosti i periodi odmora. I dok se ovaj princip najviše vezuje sa HIIT trningom, može se implementirati u bilo koji tip treninga. Možete probati sa 30 sekundi vežbanja i 15 sekundi pauze ili 15 minuta nekog vida rada i 2 minuta odmora.

IZOMETRIJA

Izometrijske vežbe podrazumevaju da se dok vežbate zadržite u poziciji pod tenzijom i tako ostanete neko vreme. To su vežbe poput čučnja uz zid i izdržaja. Ovaj način vežbanja izgradiće vašu stabilnost i snagu ali će zbog svog karaktera razviti i vašu mentalnu snagu.

PLIOMETRIJA

Iako na prvi pogled zvuči kao ozbiljna nauka to je u praksi vrlo prosta stvar. Glavna svrha ovog načina treniranja koje čine eksplozivne vežbe, poput skokova iz čučnja, skokovi na klupu i legionari, je povećanje sveukupne snage tela. Sticanje više snage znači da će vaša mišićna vlakna biti brža i efikasnija, što je vrlo korisno kada dižemo veće težine ili vežbamo sprinterske drilove.

Pročitajte i  Kako je Ben Aflek postao Betmen: Trening i ishrana

Saznajte i Kako disanje prilagoditi vrsti treninga?

OTPOR

Otpor u fitnes terminologiji označava sa kolikom težinom vaši mišići rade da bi kompletirali određeni pokret. To može da bude težina vašeg tela, bučica od 2,5 kilograma ili ketlbel od 20 kilograma.

STABILNO KARDIO STANJE

Ovaj pojam podrazumeva vežbe u kojima uspevate tempo serija zadržati u umerenom intenzitetu, poput dugog trčanja ili vožnje bicikla. Ovi treninzi izdržljivi posebno su korisni ukoliko se spremate za trčanje trka.

TRENING SNAGE

Trening snage podrazumeva korišćenje nekog vida otpora, a to može biti sopstvena težina, bučice, ketlbel, džakovi sa peskom ili trake za otpor. Cilj ovih treninga je povećanje mišićne mase. Kada ojačate telo popravićete svoje svakodnevne performanse, izbeći eventualne povrede i ubrzati metabolizam.

Otkrijte i 4 tipa vežbača koje izluđuju sve muškarce u teretani

SUPERSERIJE

Superserije znače uparivanje dve vežbe koje ćemo zatim neizmenično raditi. Postoji nekoliko načina da se to uradi. Možete da radite sa dve različite mišićne grupe pa vam tako neće biti potrebne pauze između vežbi, ili možete raditi istu mišićnu grupu i tako izazvati mišić na veći rast. A tu je i opcija sa kombinacijom vežbi sa pokretima guranja i povlačenja kao što su sklekovi i zgibovi.

TABATA

Tabata je popularni visoko intenzivni trening protokol. To u praksi znači 20 sekundi intenzivnog vežbanja, 10 sekundi odmora uz osam ponavljanja za ukupno četiri minuta. Ovo je način da na super efikasan način potrošite masne naslage.

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *