Zašto je važno vežbati mišiće vrata? - Page 2 of 2 - Men`s Health

Zašto je važno vežbati mišiće vrata?

Najbolji parametri za težine i učestalost vežbi za vrat glase:

PONAVLJANJA

Ekstenzori vrata spadaju u kategoriju sporo trzajućih mišića. Nije uobičajno da se vežbe za vrat rade u velikom broju ponavljanja, pa se stoga preporučuje brojka od 8 do 20 ponavljanja. Vrhunski sportisti teže tome da im mišići vrata postanu brzo trzajući jer to unapređuje njihove performanse. Na primer, vrhunski bacači diska rade samo dva ponavljanja u vežbama za ekstenzore sa 85 procenata maksimuma u jednom ponavljanju, dok brzi klizači rade 50 ponavljanja.

SERIJE

S obzirom da ti mišići nisu previše angažovani tokom svakodnevnih aktivnosti, minimalan broj serija može obezbediti značajne rezultate. Za većinu vežbača i samo jedna serija će uticati na mišićni rast, dok se tri serije po mišićnoj grupi preporučuje naprednim vežbačima.

TEMPO

Tempo vežbi zavisi od broja ponavljanja. Ako radite tri serije sa 20 ponavljanja preporučuje se tempo 2010 (2- broj sekundi za spuštanje opterećenja nakon što ste ga podigli, 0- pauza između ekscentrične i koncentrične kontrakcije, 1- broj sekundi sa koncentričnu fazu podizanja opterećenja, 0- trajanje pauze tokom gornje tačke vežbe). Za sportove gde se zahteva izometrijska tenzija, poput rvanja koristi se formula od 4 do 6 ponavljanja u 1018 tempu.

Pogledajte i Otežajte svaku vežbu sopstvenom težinom

INTERVALI ZA ODMOR

Zbog toga što je reč o manjoj mišićnoj grupi, mišići vrata se brže oporavljaju. U normalni okolnostima 60 do 75 sekundi je dovoljno da se mišić oporavi u 96 do 98 procenata.

U sledećem videu pogledajte najefikasnije vežbe za vrat:

Foto: Shutterstock

Pročitajte i  V8 izazov: Tabata trening
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *