Izbegnite trkačke povrede - Men`s Health

Izbegnite trkačke povrede

Naime, prema najnovjim istraživanjima časopisa Journal of Strength and Conditioning Research, danski naučnici pratili su 58  ljudi koji su tek počeli da treniraju trčanje. Tokom 10 nedelje trkači su morali da trče barem dva puta nedeljno, a pri tom su nosili sat sa GPS-om koji je pratio njihove pretrčane kilometre. Naravno, uslov je bio da moraju da prestanu sa trčanjem kada osete neku povredu. Ispostavilo se da 13 trkača koji su doživeli povredu povećali svoju pretrčanu kilometražu za 31%  u odnosu na prethodnu nedelju

RAZLOG
Trkači koji se nisu povredlili nikada nisu povećavali svoju kilometražu više od 22%. Za razliku od iskusnih trkača, novajlije često ne mogu da procene koliko zaista mogu da pretrče, kaže dr Rasmus Nilsen, autor ovog istraživanja.
Sada se verovatno pitate kako da pravilno povećavate broj pretrčanih kilometara ili metara. Verovatno ste već čuli za pravilo 10%, koje kaže da bi trebalo da povećavate svake nedelje svoju broj svojih pretrčanih kilometara za 10% u odnosu na prethodnu nedelju. Cilj je da ne preopteretite vaše mišiće, kako bi oni imali vremena da se prilagode stresu i da ga nadvladaju, kako ne bi došlo do povreda. Možda ćete se osećati dobro jedan dan, kada otrčite više nego što ste planirali, ali verujte nam primetićete štetu malo kasnije.

Ako se osećate dobro nakon dodavanja više od tih 10%, idite preko, možete i do 20%, ali stanite ukoliko osetite zamor u vašim nogama, kaže Nilsen. Ukoliko imate problema sa merenjem pretrčanih kilometara mi vam prepopručujemo RunKeeper, sjajnu aplikaciju za vaš pametni telefon koja će vam sigurno pomoći da pratite svoj napredak.

Pročitajte i  Pogledajte trening svetskog šampiona u bodibildingu
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *