Tajna zdravog formiranja mišića: 8 koraka do fenomenalnog tela - Men`s Health

Tajna zdravog formiranja mišića: 8 koraka do fenomenalnog tela

OBAVEZNO 8 SATI SNA

Jedna od najboljih stvari, koju možete da učinite za vaše zdravlje i mišiće jeste da spavate osam sati svake noći. Svi hormoni, koji pomažu rast mišiča, sagorevanje masti, ojačavanje kostiju i povećanje libida, na najvišem su nivou upravo dok spavate.

Pročitajte i: Zašto je oporavak mišića nakon treninga važan?

Međutim, nije bitan samo kvantitet, već je veoma bitno da kvalitetno spavate, jer je samo dubok san produktivan za vaše mišiće rasta.

ODVOJITE VREME ZA RELAKSACIJU

Živimo u stresnom vremenu i stalno se suočavamo sa gužvom u saobraćaju, poslom, prijateljima, porodicom, kratkim rokovima i brojnim obavezama. Morate vaš nervni sistem da zadržite u zdravom balansu, jer stalan stres utiče na rast vaših mišića.

Odvojite vreme svake nedelje za relaksaciju – idite na izlet, u saunu, provedite veče sa prijateljima uz večeru, meditirajte ili krenite na jogu.

STANITE NA VAGU NA SVAKIH MESEC DANA

Jednom mesečno proverite kako napredujete sa treningom i izmerite se. Vaga ne laže, a vi ćete imati uvid u vaš dosadašnji napor i šta treba da promenite.

Pročitajte i: Evo zašto mišići ne rastu!

PAMETNO SA KARDIOM

Postoji zastarelo pravilo da ljudi, kada žele da nabilduju mišiće, ne idu na kardio treninge. Ok, možda ćete sagoreti više kalorija, ali benefiti su ogromni: zdravije srce, bolji oporavak tokom dana kada ne vežbate, veća izdržljivost u toku vežbanja i manje masnih naslaga tokom treniranja.

JEDITE SAMO ČISTE UGLJENE HIDRATE

Obrađeni ugljeni hidrati uništavaju vaš nivo insulina i čine vas debelim. Jedite ugljene hidrate poput ovsene kaše, kinoe, slatkog krompira, belog krompira, voća i hleba sa celim zrnevljima. Dobićete energiju da podignete veću težinu na treningu, nutrijenti će podržati rast vaših mišića, a vlakna će ostati na regularnom nivou i smanjiće rizik od srčanih oboljenja.

Pročitajte i  Izazov smrti: Brutalni legionar za čelične mišiće

A NAKON TRENINGA – PROTEINSKI ŠEJK

Proteinski šejkovi nakon treniranja poboljšaće rast mišića i oporavak između treninga, a ublažiće i bol u mišićima. Takođe sprečava dobitak neželjenih masti povećanjem broja kalorija koje sagorevate nakon treninga.

Pročitajte i: Šta je najbolje jesti pre i posle treninga?

DOSTIGNITE PRAVU JAČINU

U toku treninga, fokus je na dobijanju na jačini. Tokom svakog narednog treninga, pokušajte da uradite više nego prošli put: skratite period odmora između serija ili povećajte težinu za samo nekoliko kilograma. Mišićna vlakna rastu brže samo ukoliko ih forsirate, a ne kada radite istu stvar uvek iznova.

OD 5 DO 6 OBROKA DNEVNO

Ako se borite sa gojenjem i želite da nabildujete mišića, morate više da jedete. Usvojite naviku da jedete često kako biste uneli dovoljno kalorija koje su potrebne da biste dobili na težini i sagradili mišiće. Ako vam se sada čini da je to ipak previše hrane, započnite sa dodavanjem obroka na svake dve nedelje, dok ne dostignete broj od 5, 6 obroka dnevno.

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *