Dve "sigurne" sprave na kojima rizikujete povrede - Men`s Health

Dve “sigurne” sprave na kojima rizikujete povrede

Ove dve sprave su posebo nezgodne jer mogu telo da stave u neprirodan položaj i tako da dovedu vežbača na korak do povrede.

Upravo zbog nezgodnog položaja neke sprave bi definitivno trebalo izbeći iposvetiti se alternativama koje pogađaju iste mišićne grupe, ali su znatno sigurnije za izvođenje.

Pročitajte i: Za upadljive trbušnjake

EKSTENZIJA LEĐA
Crna ovca među vežbama za leđa. Problem kod ove vežbe je taj što se telo nalazi u poziciji koja onemogućava zatezanje stomaka, gluteusa i zadnje lože, koji u stvari štite lumbardni deo kičme. Sve to znači da vežba leđne ekstenzije vrlo lako može izazvati povredu lumbalnog diska.

Alternative: Ekstenzija leđa ležeći i mrtvo dizanje (iako slovi za jednu od najopasnijih vežbi uz pravilno izvođenje mnogostruko je sigurnija čak i sa velikim kilažama od ekstenzije leđa).

SMIT MAŠINA
Treba izbegavati vežbanje na smit mašini, a posebno se to odnosi na čučnjeve, benč pres i mrtvo dizanje. Iako je glavni adut ove sprave taj što je na njoj moguće zaustaviti opterećenje u svakom trenutku kada postane preteško, zbog čega i deluje jako sigurno, šipka se na smit mašini kreće fiksnom putanjom, što istovremeno znači da se se ramena i ostalih zglobovi dovode u dosta loše pozicije.

Kao dodatni dokaz protiv vežbanja na popularnom smitu je i to što ovakav način vežbanja dokazano balansira i smanjuje opterećenje i povećava stabilnost. Rezultat svega toga je slabiji napredak i aktiviranje manjeg broja mišićnih grupa nego što je to slučaj kod izvođenja istih vežbi sa samim tegom.

Alternative za vežbe na smit mašini su iste te vežbe ali koje se izvode sa slobodnim tegom.

Pročitajte i  Trčanje za početnike
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *