Najbolji trening za veću snagu i kondiciju vašeg tela - Men`s Health

Najbolji trening za veću snagu i kondiciju vašeg tela

Najbolji trening za veću snagu i kondiciju vašeg tela

Rezultati najnovije studije objavljene u magazinu Medicine and Science in Sports and Exercise pokazali su koji trening najviše podstiče potrošnju kiseonika i tako unapređuju snagu i kondiciju našeg tela.

VO2 max predstavlja maksimalnu potrošnju kiseonika u određenom vremenskom periodu, odnosno aerobni kapacitet tokom fizičkih napora. Kroz VO2 max testove možemo otkriti svoju trenutnu kondiciju i unaprediti bolju ekonomičnost tokom fizičkih aktivnosti.

Od ranije je poznato da su treninzi intervala među najboljima kada je reč o transformaciji tela i eliminisanja masnih naslaga. Ovakva vrsta kardio treninga na efikasan način postavlja temelje za sledeće korake na fitnes putu svakog vežbača.

Istraživači su izabrali 30 gojaznih muškaraca u starosnoj dobi između 32 i 50 godina a zatim su ih testirali kroz tri modaliteta treninga i bili su podeljeni u tri grupe:

Prva grupa: Visoko intenzivni trening intervala koji uključuje 4 serije od 4 minuta visokih intervala na traci za trčanje sa 85 do 95 procenata maksimalnog broja otkucaja srca sa pauzama od 3 minuta između intervala.

Druga grupa: Visoko intenzivni treninzi intervala od 10 serija sa 1 minutom VO2 max na traci na trčanje sa pauzom od 1 minuta između svakog intervala.

Pogledajte i HIIT trening od 15 minuta koji postiče hormon rasta

Treća grupa: 45 minuta umereno-intenzivnog treninga na traci za trčanje sa 70 procenata maksimalnog broja otkucaja srca.

Pre i posle treninga merena su njihove sposobnosti; vreme do iscrpljenosti, funkcije vena i arterija, volumen krvi kao i količina krvi koja se ispumpava iz srca.

Test je pokazao da su maksimalnu potrošnju imali učesnici iz grupe HIIT treninga od 4×4 minuta, značajno više od onih iz grupe 10×1 HIIT treninga. Prva grupa je uvećala VO2 kapacitet za 10 procenata, dok je druga grupa ostvarila napredak od 3,3 procenta. Vežbači koji su trenirali u umerenom intenzitetu povećali su VO2 kapacitet za 3,1 procenat.

Pročitajte i  Spremite se za najintenzivnijih 20 minuta vašeg života

Neki od predloga VO2 treninga možete pogledati OVDE.

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *