Da li su bolji čučnjevi ili leg press? - Men`s Health

Da li su bolji čučnjevi ili leg press?

Odgovor je prilično jednostavan, ako verujete bivšem fudbaleru i ličnom treneru Bajron Paidusiju.

Pogledajte i: 4 ubistvene vežbe za veće kvadricepse

Kako on objašnjava, postoji čak pet razloga zašto bi uvek trebalo da izaberete čučanj pre nego leg press ukoliko želite da izgradite ogromne mišiće nogu.

PRVI RAZLOG
Čučnjevi uključuju mišiće čitavog tela, što ima za rezultat jačanje većih grupa mišića. Zato zgrabite šipku i spustite se što niže – isplatiće se.

Pogledajte i: Čučnjevi za ubrzano nabacivanje mase

DRUGI RAZLOG
S obzirom na to da se pri čučnju angažuje više mišića nego kada izvodite leg press, sagorećete daleko više kalorija i tokom vežbanja i čak 24 kasnije!

TREĆI RAZLOG
Sprava se fokusira pre svega na kvadricepse, pa gluteusi ostaju donekle zapostavljeni. Devedeset odsto ljudi već ima jače kvadricepse od gluteusa i zadnje lože, pa dolazi do neravnoteže u formiranju mišića. Zbog toga je veći rizik za povrede kolena i donjeg dela leđa.

Otkrijte i: 3 lukava načina da trenirate jezgro

ČETVRTI RAZLOG
Čučnjevi će učiniti čuda za vaše jezgro! Štaviše, Paidusi smatra da je on delotvorniji za trbušne mišiće nego trbušnjaci. Leg press ovaj deo tela ostavlja prilično zapostavljenim.

PETI RAZLOG
S obzirom na to u kakvom se položaju izvodi leg press, slabo se oslanjamo na mišiće koji nam pomažu da uspostavimo ravnotežu. Čučanj angažuje sve te grupe, a donji deo tela se gradi pravilno.

Foto: Shutterstock

Pročitajte i  Efikasni treninzi koji dižu motivaciju na maksimum!
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *