Kako pozicija laktova utiče na izvođenje bench presa - Men`s Health

Kako pozicija laktova utiče na izvođenje bench presa

Vežba meseca: Januar u znaku čučnjeva

Primarni mišići koji pomažu u izvođenju bench presa su pectoralis major, triceps i prednji deltoid (prednje rame). Što se tiče zglobova koji u ovom slučaju obavljaju posao, to su laktovi i ramena, dok članci imaju nešto manje kretanje.

Ipak, daleko najveći uticaj na izvođenje ove vežbe ima pozicija laktova, pa ćemo u nastavku razmotriti sve tri opcije:

LAKTOVI SPOLJA
S laktovima koji su izbačeni sa strana, kretnje u ramenu su prvenstveno horizonTalne sa minimalnim pregibima. Pectoralis major ili prsni mišić je pod najvećim pritiskom, dok su ramena pod značajno smanjenim opterećenjem. Međutim, što se više laktovi šire prema vani, to je veći pritisak na ramena.

Pročitajte iPobedite strah od velikih težina

LAKTOVI UNUTRA
Što su laktovi bliže telu to su grudi manje opterećene. Ramena u ovom slučaju obavljaju najteži zadatak, a takođe neizostavno učestvuju i tricepsi koji preuzimaju deo tereta.

LAKTOVI POD UGLOM OD 45 STEPENI
Spuštanje šipke s laktovima koji su pod uglom od nekih 45 stepeni u odnosu na telo, akcenat stavlja na snagu prsa, dok ramena i tricepsi takođe igraju značajnu ulogu. Bitno je da isteknete i to da ovakav način izvođenja benč presa smanjuje opterećenje ramena, što je važno kada se izvodi vežba sa velikim težinama.

Foto: Shuuterstock

Pročitajte i  Da li je trčanje ultramaratona zaista loše za zdravlje?
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *