Ovo morate da uradite ako želite da izgubite na kilaži - Men`s Health

Ovo morate da uradite ako želite da izgubite na kilaži

Ovo morate da uradite ako želite da izgubite na kilaži

Ako mislite da možete svakodnevno da se naslađujete raznim poslasticama koje ćete posle sagoreti u teretani, varate se. Najnovija istraživanja objavljena u magazinu Cell Press tvrde suprotno, odnosno da nije dovoljno da svakodnevno vežbate i ne pazite na ishranu ukoliko želite da izgubite na kilaži.

Istraživanje, u kojem je učestvovalo preko 300 muškaraca, trajalo je nedelju dana, a naučnici su merili dnevnu potrošnju kalorija na osnovu tehnike doubly-labeled water. Ispitanici su pili određenu količinu vode sa vodonikom i kiseonikom. Potrošena energija se pretvarala u ugljen-dioksid i vodu, a razlika u potrošnji je korišćena za precizno merenje utrošenih kalorija na dnevnom nivou.

Pogledajte i Ručak koji sagoreva kalorije: Sočna i ukusna tuna s pilavom

Rezultat istraživanja je bio da fizička aktivnost ima vrlo slab efekat na celodnevnu potrošnju energije, zapravo kalorija. Dalja ispitivanja su pokazala iste rezultate, a opšti zaključak jeste da sagorevanje kalorija i količina provedenog vremena u teretani ili na terenu nisu direktno povezani.

Nasuprot svim očekivanjima, ustanovljeno je da ljudi koji imaju umerene fizičke aktivnosti na dnevnom nivou utroše i do 200 kalorija više od aktivnih vežbača.

„Muškarci koji su veoma fizički aktivni troše istu količinu kalorija kao i oni koji nisu redovni vežbači“, izjavio je vođa istraživanja Herman Pontzer.

Trik je u tome što se telo prilagođava fizičkim aktivnostima i ne troši više kalorija čak iako pojačate vežbe.

„Ako povećate fizičke aktivnosti telo će se lako prilagoditi, ali ako ih potpuno eliminišete razbolećete se”, kaže Pontzer.

Pročitajte i Moćan doručak koji prži kalorije

Poenta je pronaći pravu meru. Ipak, Herman naglašava da je jako bitno shvatiti sve dobrobiti vežbanja za naše fizičko i mentalno zdravlje i da to što telo neće trošiti više kalorija nikako ne znači da treba da prestanemo sa vežbanjem, već da ukoliko želimo da skinemo koje kilo treba da obratimo pažnju na to šta i kako jedemo.

Pročitajte i  Prirodni izvor elektrolita: 6 namirnica za vrhunski oporavak

Odgovor na pitanje s početka koje sve zanima o maksimumu kalorija koje mogu u toku dana da se potroše je sledeće:

„Neće svaka osoba potrošiti istu količinu kalorija, sve je individualno i zavisi od više faktora“, objašnjava Herman dodajući da je za to kriva evolucija.

Pročitajte i Tri najbolja prirodna napitka koja sagorevaju kalorije

„Nisu samo životinje, već su i ljudi tokom vremena razvili mehanizme za čuvanje energije u odnosu na dostupnost hrane“, dodaje on.

Tako da ako ste mislili da ćete u teretani sagoreti obilan ručak ili još jedno parče torte, razmislite još jednom pre nego što to pojedete.

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *