Ave! Pozdravljaju te oni koji će...trenirati? - Men`s Health

Ave! Pozdravljaju te oni koji će…trenirati?

Ave! Pozdravljaju te oni koji će...trenirati?

Gladijatori, čuveni ratnici antičkog sveta su se borili protiv lavova, tigrova, medveda i jedni protiv drugih do smrti. Činili su to bosi, naoružani bronzanim oružjem koje bi se danas moglo smatrati primitivnim, a njihov znoj se prodavao kao afrodizijak. U principu, bili su face!

Pogledajte i: Trenirajte kao Spartak

ŠTA JE ISTINA?

U filmovima su gladijatori često prikazani kao vitki i mišićavi ratnici koji vešto i za milimetar uspevaju da izbegnu ubod kopljem. Istina je drugačija. Oni su pre izgledali kao sumo rvači nego kao današnji manekeni. Nedavno sprovedeno istraživanje stručnjaka s austrijskog Arheološkog instituta, izvedeno na skeletima gladijatora, pokazalo je da su oni u velikim količinama konzumirali žitarice, pasulj i suvo voće, a rezultat je morala biti nešto veća kilaža.

Pogledajte i: Kardio vežbe koje povećavaju mišićnu masu

KAKO POČETI GLADIJATORSKI PROGRAM?

Pre nego što počnete da vežbate kao ovi slavni heroji, trebalo bi da osposobite svoje telo da izdrži te napore i radite vežbe snage.

Ova faza bi trebalo da traje tri meseca, a treninge praktikujte najmanje tri puta nedeljno.

Posebno bi trebalo ojačati centralni deo tela – trbušnjake i donji deo leđa, jer kada su oni jaki, manja je verovatnoća da će doći do povrede. U tome vam naročito može pomoći jačanje trbušnjaka na lopti jer će hiperekstenzija podstaći mišiće na još jaču aktivnost.

Pogledajte i: Desetominutni trening za jake trbušnjake

RADITE NA SNAZI

Gladijatori nisu imali komplikovane sprave koje su im pomagale da dođu do željene forme i definicije, pa će vam za ovaj program biti potrebno opterećenje i sajle. Pokušajte da pronađete vežbe koje uključuju veće grupe mišića, za šta su možda najbolje rešenje vežbe većih pokreta.

Mrtvo dizanje bi u tome moglo pomoći. Imajte na umu da bi noge trebalo da budu razmaknutije (sumo mrtvo dizanje), a šipka oko 20 centimetara udaljena od stopala. Izvedite čučanj i podignite šipku tako da jedna ruka bude okrenuta nagore, a druga nadole (to će onemogućiti da se šipka otkotrlja).

Pročitajte i  7 ubitačnih vežbi lučkih radnika za jake ruke

Pogledajte i: Zastava: Vežba koja dokazuje snagu celog tela

Potom polako dodajte benč pres bučicama, dizanje sa strane, veslanje i eksplozivne trbušnjake.

Kako biste ravnomerno rasporedili napredovanje tela, ne propustite da u različitim serijama obratite pažnju na različite grupe mišića. Recimo, jednog dana radite potisak za ramena i vučenje na lat mašini, sutradan benčpres i veslanje itd.

IDEALAN PRISTUP

Kako biste izgradili sirovu snagu, uzmite u obzir piramidalno treniranje. To, u principu, znači da počnete s manjim opterećenjem i 15-20 ponavljanja za zagrevanje, a potom dodate opterećenje i radite manje ponavaljanja.
Naravno, trebalo bi ubaciti i “oldskul” vežbe: sklekove, zgibove, čučnjeve…

Pogledajte i: Uradite 10 sklekova sa tapšanjem

DODATNI TRIK

Da bi se nosili s lavovima, gladijatori su morali da budu izdržljivi i imali aerobičke sposobnosti. To znači: trčanje, trčanje, trčanje. Preporučuje se da na traci ili na asfaltu pređete osam kilometara i pri tome kombinujete spint i nešto laganiji stil.

KAKO DA POSTANETE ZVER

Ono što je još jedan važan faktor da biste dobili željeno telo jeste ishrana. Konzumirajte što više proteina: krto meso, jaja, kvalitetne mlečne proizvode. Ograničite unos masti i kalorija i obavezno izbegavajte grickalice.

Pogledajte i: Zverski izazov za vaše noge

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *