Treniranje sa partnerom može biti loše po vas - Men`s Health

Treniranje sa partnerom može biti loše po vas

Treniranje sa partnerom može biti loše po vas

Mnogi treneri preporučuju treniranje sa partnerom, jer u većini slučajeva tako dobijate još bolje rezultate. Logika je sledeća: Lako je da sebe izneverite i kažete “ma neću danas u teretanu, nadoknadiću sve sutra”, ali ovakav stav je mnogo teže zauzeti ukoliko znate da vas ortak čeka u teretani. Dodatni benefit je i to što će vas trening partner uvek terati da radite više. Ali najveći problem je da odredite pravog trening partnera za vas, jer pogrešan partner, kao i pogrešan trening može samo da vas udalji vaših fitnes ciljeva. Zato se držite podalje ova četiri tipa:

VAŠ ULTRA FIT ORTAK

Nemojte da idete u tereteannu sa prijateljem koji izgleda kao profesionalni bodibilder. Kada trening partneri imaju istu težinu, godine i nivo fizičke spreme, postoje tri puta veće šanse da nastave sa zajedničkim treningom i nakon 7 nedelja, u poređenju sa onima čiji se navedeni parametri razlikuju, navodi se u časopisu Science.

S obzirom da kao ljudska bića volimo da se poredimo sa ljudima čiji uspesi nam se čine dostižnim, treniranje sa prijateljem koji je upravo završio Ironman trku, možda i nije najbolji potez. Umesto toga izaberite prijatelja koji je samo maaaaalo bolji od vas u svemu. Trening sa nekim koji je 30% spremniji od vas može da vas natera da radite čak 90% više, pokazuje novo istraživanje sa Unveriteta u Kanzasu.

Pročitajte i: Da li vežbanje sa partnerkom daje bolje rezultate?

VAŠ NAJBOLJI ORTAK

Prijatelji koji pružaju punu podršku vama i vašim fitnes planovima, mogu zapravo da vam umanje motivaciju, navodi se u novom istraživanju objavljenom u časopisu Association for Psychological Science. Dakle, ukoliko imate najboljeg ortaka koji će vam pričati kako ste najbolji i kako svaki trening pokidate, podsvesno ćete početi da se zadovoljavate trenutnim naporom, koji svakako nije dovoljan.

Pročitajte i  Arnoldova ishrana i 7 najboljih saveta za masu

Pročitajte i: Vratite se smit mašini: 8 vežbi za celo telo

HODAJUĆI MOTIVATOR

U istraživanju koje je sproveo Mičigen Stejt Univezitet, ispistanici su radili plenk dok su iznad njih stajali njihovi trening partneri i vrištali motivacione izraze kao što su “možeš ti to”, “izdrži”. Ispostavilo se da je grupa ispitanika koja je bila “motivisana”, izdržala manje od od one grupe koja nije imala nikakvu motivaciju. Kako je to moguće? Naučnici objašnjavaju da iako ton vašeg trening partera može da bude podržavajući u većini slučajeva, može da se protumači kao naredba, posebno onda kada samo vi radite vežbe.

KUKAVAC

Ukoliko se vaš trening partner previše žali tokom treninga, postoji velika šansa da se seledeći put ni vi nećete vratiti u teretanu, navodi se u istraživanju sa Univerziteta u NJu Hempširu. U pomenuntom istraživanu ispitanici koji su se sećali dobrih stvari sa prošlog treninga rado su se vraćali u teretanu, za razliku od onih kojima je uvek neko zvocao, pa čak ne i nužno u njihovom društvu.

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *