Kada je vreme za kardio? - Men`s Health

Kada je vreme za kardio?

Zbog praktičnosti mnogi se odlučuju da kardio i vežbe sa težinama odrade u jednoj treningu, ali istu su u nedoumici kojim redosledom bi trening trebalo da se odvija. Da li prvo da rade kardio, pa onda trening sa tegovima ili obratno. Najbolje bi bilo da se odvoje kardio i trening sa tegovima u zasebne dane i u tom slučaju nedoumica ne bi postojala, međutim zbog već navedene praktičnosti spajanja kardio vežbi i treninga sa opterećenjem, situacija je nešto složenija.

Ako vam je gubitak masti primarni cilj, radeći kardio vežbe na prazan stomak kao prvu stvar posle buđenja u slučaju dana za kardio, stičete niz prednosti za gubitak masnoća, a da ne spominjemo kako vam je to dobra stvar za početak dana i sa fizičkog i psihičkog aspekta. Odmah nakon kardio vežbi možete da pojedete svoj prvi obrok bogat belančevinama i ugljenim hidrataima.

Ako koristite program čiji je cilj gubitak masti i isti dan dižete tegove i radite kardio vežbe onda imate sledeće mogućnosti:

Prva je da uradite kardio rano ujutru na prazan stomak, nakon toga imate brzi obrok, trening sa tegovima uradite u drugom delu dana, kasno pre podne, posle podne ili predveče.

Druga mogućnost je, sa obzirom da vežbanje dva puta na dan nije praktično za bilo koga, da pojedete svoj prvi obrok, odmorite tek toliko da krene organizam da vari, uradite vežbe sa tegovima, zatim kardio vežbe nakon čega odmah dolazi vaš drugi obrok.

Kod programa za povećanje mišićne mase stvari su drugačije tj. ne preporučuje se jutranji kardio na prazan stomak. U suštini preporučuje se minimum kardio vežbi u programu za nabacivanjee mišića, 3-4 puta u trajanju od 20 – 30 minuta je i više nego dovoljno. Ektomorfi (mršavi, sporo debljajući tipovi) mogu da rade čak i manje kardio vežbi, a ekstremni ektomorfi ih mogu u potpunosti izostaviti.

Kod programa za izgradnju mišićne mase odvojite svoj kardio i trening sa tegovima nekih 8 sati, ako vam to praktični uslovi dozvoljavaju (dizanje tegova ujutro, kardio vežbe uveče ili obratno).

Ako se pak dva odvojena treninga, kardio i dizanje tegova, ne uklapaju u vaš raspored aktivnosti, onda kardio vežbe uradite odmah nakoh dizanja tegova. U suprotnom ako naporne kardio vežbe izvodite pre treninga sa tegovima, crpite glikogen, a samim tim vaš trening postaje neefikasan.

Ako izvodite kardio vežbe i dižete tegove u jednom treningu, a primarni cilj vam je bodibuilding onda uvek prvo radite vežbe sa tegovima pa onda kardio jer ćete najviše snage i energije imati za ono što radite na početku dok ste još sveži i odmorni. Najviše energije dajte primarnom cilju.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *