Saveti za plivače: Dovedite tehniku do perfekcije - Men`s Health

Saveti za plivače: Dovedite tehniku do perfekcije

Zbog svega toga nije ni čudno što profesionalni plivači i vaterpolisti spadaju među najzgodnije sportiste koji imaju ravnomerno razvijene sve mišićne grupe i zbog toga svojom pojavom izazivaju divljenje.

Istovremeno, napori koje zahteva plivanje takođe su jedna vrsta kardio treninga pa svaka osoba koja se malo ozbiljnije posveti plivanju po svojoj fizičkoj spremi u mnogome odskače od prosečnog čoveka.

Zbog svega navedenog ovu aktivnost toplo preporučujemo svima, kako osobama koje ne žive aktivnim stilom života, tako i svim sportistima pa i bodibilderima koji takođe mogu da ostvaremnoge beneficije.

Osim što se pre svega plivanje preporučuje što češće, za razvijanje savršene tehnike iskoristite neke od sledećih saveta:

UVEK SE BAZIRAJTE NA SVOJU NAJBOLJU TEHNIKU
Brzo plivanje uz lošu tehniku može biti efikasna vežba, ali je brzo plivanje uz savršenu tehniku nešto potpuno drugačije. Zbog toga, najbolje bi bilo bazirati se na jednu tehniku u kojoj ste najkompletniji, pa čak tu istu koristiti i kada plivate sporije i kada se trudite da dostignete maksimalnu brzinu. Isto se odnosi i na odgurivanje od zidove bazena, koji takođe moraju biti doterani do savršenstva, a ponavljanje je najbolja vežba.

POMERAJTE SVOJE GRANICE
Baš kao i na treninzima u teretani, uvek treba pokušavati nadmašiti samog sebe, a bolji rezultat od onog jučerašnjeg najbolja je satisfakcija za nastavak aktivnosti. U ovom slučaju, pomeranje maksimalnih granica je u stvari pomeranje granica fizičke kondicije, pa tek kada vaše srce i pluća budu u mogućnosti da izdrže duže napore, tek tada će i vaša odlična tehnika moći da dođe do izražaja.

POTRAŽITE POMOĆ ASISTENTA
Pomoć od druge osobe koja ima po vašem mišljenju dovoljno dobru tehniku plivanja i koja zna uočiti manjkavosti, trebala bi se ogledati u tome da s vremena na vreme sa strane proanalizira vaš stil plivanja i ukaže vam na stvari koje radite pogrešno, a kojih niste ni svesni jer sebe i svoje plivanje ne možete da vidite iz druge perspektive, osim ako vas vaš asistent snimi i omogući vam da sami napravite analizu pokreta.

Pročitajte i  Varijacija legionara koja najbolje prži masne naslage!

KORISTITE PLIVAČKU OPREMU I PONEKAD PERAJE
Takmičarska oprema za plivanje ne samo da je dozvoljena profesionalcima, nego postoje i debeli razlozi zbog kojih je oni koriste. Definitivno se ne može porediti hidrodinamičnost jednog širokog šorca koji vas praktično usporava, sa takmičarskim gaćicama ili odelom tanjim od kože. Pored toga, s vremena na vreme probajte kako izgleda plivanje uz pomoć peraja koja će vam omogućiti da pronađete prave položaje tela kada velika brzina plivanja to zahteva. Ustanovljenu tehniku kasnije treba preneti na plivanje bez ovih pomagala, a rezultat promene bi ubrzo  trebalo da bude vidljiv i na štoperici.

 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *