Tri ideje za vežbanje na otvorenom - Men`s Health

Tri ideje za vežbanje na otvorenom

Dobro došli u vašu novu teretanu. Otvorena je 24 sata dnevno i članstvo je potpuno besplatno. Majka Priroda možda neće osigurati svu opremu koja vam treba tokom treniranja, ali uz neke trikove i kreativnost, možete svoj trening uspešno premestiti iz mračne teretane u prekrasnu prirodu.

Treba vam razlog? Studija objavljena od strane “Environmental Science and Technology” uporedila je unutrašnji i spoljašnji trening gde je učestvovalo čak 800 osoba i utvrdila da ljudi koji vežbaju napolju imaju višu energetsku vrednost, smanjenu napetost, konfuziju, ljutnju i stres nego oni koji vežbaju u zatvorenom. Pa, ako većinu vremena provodite pod krovom, u autu, kancelariji, teretani ili u kući, malo znoja na suncu može vas izbaviti od stresa i učiniti da se osećate bolje.

Ne samo da su vežbe na otvorenom bolje za vaše psihičko zdravlje, nego takođe pružaju izvrsne fizičke dobrobiti koje vam pomažu da se osećate boljim sportistom. Treniranje na neravnim terenima kao što je asfalt, pesak ili trava zahteva veću kontrolu tela, ravnotežu i aktivacija zglobova i mišića je veća nego na ravnim, unutrašnjim površinama.

Dugo trčanje postaje puno zanimljivije ako ste na putu gde morate da izbegavate korenje drveća, kamenje, pse koji laju i malu decu. Treniranje u prirodi osigurava nove izazove za vaš um i telo –  teško da će vam biti dosadno ako uvek isprobavate nešto novo!

Još uvek niste uvereni? Probajte. Postoji mnogo aktivnosti koje možete izvoditi napolju i koje sagorevaju kalorije. Već danas, izađite iz životnog stila prepunog tehnologije i razmotrite sledeće zabavne ideje!

BAVITE SE SPORTOM
Možda će vas iznenaditi koliko je “outdoor” sportova zaslužno za sagorevanje kalorija, a osim toga je i zabavno. Vaša omiljena “pick-up game” zapravo vam pomaže u postizanju fitness ciljeva. Veslanje na dasci, tenis, odbojka na pesku, košarka, surfovanje, plivanje, odbojka, penjanje po stenama, pešačenje, rekreativni fudbal, kayaking i fudbal mogu uzrokovati otapanje hiljade kalorija za jedan sat.

Pročitajte i  Ojačajte i zapalite mišiće zadnje lože omiljenom vežbom Bi Džej Gadura!

Ako se već ne bavite ovakvim sportovima, skupite ekipu ili se pridružite ligi. Uživajte u igri i društvu drugih. Sunce će vam pomoći da se obogatite vitaminom D, a aktivnost da otopite kalorije.

BACITE SE NA STAZU
Idite do lokalne škole ili obližnjeg parka kako biste obavili visokointenzivni trening na stazi za trčanje, travi ili košarkaškom igralištu. Ovaj anaerobni trening će otopiti brojne kalorije i puno je zabavniji od trčanja na spravi dok gledate u zid. Trčanje na stazi ili travi je isto tako izvrsno jer su vam noge slobodnije i ne moraju nužno koračati jedna ispred druge kao kod uskih pokretnih traka.

Inkorporirajte u sprintove bočna preskakanja, bočno trčanje, “žablje poskoke”, visoki skip, ladder drills i forward bounds. Zadajte telu nove zahteve i poberite dobrobiti.

DOBRO ISKORISTITE SVOJU TELESNU TEŽINU
Mnogo Crossfit vežbi i vežbi s vlastitom težinom (bodyweight) mogu se odrađivati gotovo bilo gde jer zahtevaju malo opreme. Uzmite par patika i zaputite se u dvorište. Probajte ove vežbe:

Trening 1

5 rundi: u intervalu od 45/15 sekundi

  • Jumping jacks 45/15
  • Čučanj skok slobodnih ruku 45/15
  • Burpees  45/15
  • Planinar 45/15

Trening 2

5 rundi

  • Čučanj 50 ponavljanja
  • Hodajući iskorak sa šipkom 40 ponavljanja
  • Planinar 30 ponavljanja
  • Skok na kuriju ili klupu 20 ponavljanja
  • Burpees 10 ponavljanja

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *