Upoznajte se sa Tabata protokolom - Men`s Health

Upoznajte se sa Tabata protokolom

Ako nemate vremena za vežbu Tabata je prava stvar za vas, jer ne traje dugo, a daje izvrsne rezultate. Najveća je prednost što istovremeno utiče na oba metabolička sastava – onog koji je odgovoran za izdržljivost i onog za proizvodnju eksplozivne energije, pa putem Tabate možemo da utičemo na smanjenje potkožnog masnog tkiva ali i da napredujemo u snazi.

Tabatin protokol dobio je naziv po japanskom naučniku Izumi Tabati, istraživaču na Japanskom Nacionalnom Institutu za fitness i kineziologiju u Kanoyi. Dr. Tabata je istraživao intervalni trenažni program, razvijen od strane trenera japanske reprezentacije brzog klizanja na kratke staze. Nazvan je Tabatin protokol, jer je navedeni naučnik sa svojim istraživačkim timom, istraživao koliko je program stvarno delotvoran. Trening se sastojao od 6 – 8 sprinteva u punoj brzini od 20 sec i periodima pauze od 10 sec. U navedenoj studiji, sportisti su intervalni trening provodili pet puta nedeljno u trajanju od šest nedelja. Istraživački tim zaključio je kako su sportisti popravili aerobni kapacitet za 14% i anaerobni za 28%.

Pitate se kako sve to funkcioniše? Vrlo jednostavno. Tabata protokol se sastoji od 20 sekundi vežbanja i 10 sekundi pauze koje se izmenjuju kroz 8 serija. Ova metoda vežbanja može se koristiti kod svih vežbi: sklekova, čučnjeva, veslanja, bench pressa, itd. U originalnoj metodi koristi se samo jedna vežba, pa takav pristup izgleda ima interesantan uticaj na samu tehniku izvođenja vežbe. Dakle 20 sekundi radite sklekove, zatim 10 sekundi odmora i tako 8 serija što sveukupno traje samo 4 minute.

Za početak Tabata će biti jako naporna za početnike, i prvih nedelja morate biti pripremljeni na velike bolove po celom telu. Ali i to brzo prođe, a ostaju samo rezultati na koje ćete biti ponosni.

Pročitajte i  Brz trening za mišićave podlaktice
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *