Greška vas košta uspeha: Ove vežbe radite pogrešno - Men`s Health

Greška vas košta uspeha: Ove vežbe radite pogrešno

Greška vas košta uspeha: Ove vežbe radite pogrešno

Greška pri izvođenju bilo koje vežbe ne samo što će upropastiti vaše šanse za učinak u teretani, već može da izazove ozbiljna oštećenja.

Stoga otkrijte koje greške vežbači najviše prave i povedite računa da vežbe izvodite u pravilnoj formi.

ZGIB

Greška: Dizanje nogu

Ovo je jedna od greški koja zapravo daje rezultate. Dizanje nogu će produžiti vaše lat mišiće i kao rezultat bi trebalo da vam pomogne da izvedete još nekoliko dodatnih ponavljanja. Međutim, ova greška će smanjiti funkcionisanje mišića srednjih leđa koji treba da rade.

“Da biste izbegli da savijate noge i podižete ih, blago zasvodite leđa i potrudite se da podignete grudi dok ne dodirnu šipku”, kaže lični trener Džejms Vajt. “Ovo će aktivirati vaše mišiće srednjih leđa i učiniti da ovaj pokret bude još efektniji”, dodaje on.

Ako vam je teško da izvedete ceo zgib, onda pokušajte sa zgibovima u skoku. Skočite u prvoj polovini ponavljanja, približite vilicu šipki i koncentrišite se na spuštanje tela polako dole. Ovo će izgraditi fundamentalnu snagu koja vam je potrebna da izvedete ceo pokret.

Foto: Profimedia

SKLEK

Greška: Spuštanje kukova

Možda radite sklekove još od osnovne škole, ali to ne znači da znate pravilno da ih izvedete. Spuštanjem kukova i podizanjem leđa nećete postići željene rezultate.

“Kako biste sprečili kukove od prevelikog spuštanja pre nego što se grudi spuste do poda treba da se koncentrišete na spuštanje kao jedan poseban zadatak”, kaže lični trener Li Ešford. Držite svoju kičmu neutralnom, stisnite trbušnjake i zadnjicu i spuštajte se dok mišići grudi ne budu dva, tri centrimetra iznad poda.

ČUČANJ S ŠIPKOM

Greška: Savijanje leđa

Jedna od najvećih grešaka jeste ne dospevanje pravilne donje tačke i izbegavanje da butine spuštate sve dok vam ne budu paralelne sa podom. Međutim, daleko veća greška jeste da dopustite savijanje leđa, što stavlja daleko veći rizik od povrede pod prevelikim pritiskom.

Pročitajte i  Trening za celo telo i celu kuću

Najbolji način da izbegnete savijanje kičme jeste da obezbedite čučanj sa svojom težinom na
petama.

Greška vas košta uspeha: Ove vežbe radite pogrešno
Foto: Shutterstock

POTISAK SA RAMENA

Greška: Savijanje leđa

Savijanje leđa će izvršiti veliki pritisak na prednje deltoide i grudi siguran je recept za hronični bol u kičmi.

Zapamtite da nije samo cilj da podižete težinu iznad glave, već da pružite svojim ramenima adekvatan trening.

“Držite leđa ispravljenim i koristite težine koje će vam pružiti udoban osećaj tokom izvođenja”, kaže Vajt. Možete malo da savijete ruke kako biste gurnulu težinu u poslednjem ponavljanju, ali samo budite sigurni da vaša kičma neće pretrpeti najgore.

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *