5 najefikasnijih vežbi za isklesane trbušnjake - Men`s Health

5 najefikasnijih vežbi za isklesane trbušnjake

Otopite kalorije uz jedan efikasan trik

Analizirajući rezultate istraživanja koja su vršena više puta sa elektromiografom, kojim se inače meri električni naboj nerava prilikom stimulisanja mišića, u prilici smo da jasno vidimo efektivnost pojedinih vežbi. Upravo na toj osnovi se sa punom opravdanošću može u naslovu priče staviti naslov “najefikasnije” vežbe za neki od delova tela.

Ovoga puta težište istraživanja je bilo na mišićima abdomena, kao jednoj od najkomplikovanijih mišićnih grupa ljudskog tela. Poznato je da popularni “six pack” ima kako svoje gornje delove, tako i donje, a i za jedne i za druge postoje specifične vežbe. Ne treba zaboraviti svakako ni jako važne bočne stomačne mišiće.

Foto: Profimedia

Od vežbi za koje je utvrđeno da proizvode najveći stepen naboja, možemo izdvojiti sljedećih pet:

Tursko ustajanje

Ova vežba pomalo čudnog naziva definitivno zahteva dobru koordinaciju, a osim što je odlična za stomačne mišiće, u njenom izvođenju učestvuje i ostatak tela. Izvodi se sa bučicom ili girjom, a da vas ne bi zbunili sa objašnjavanjem kako se izvodi, pogledajte video klip ispod.

Podizanje nogu

Zakačen za vratilo ili šipku za zgib, vežbač je primoran da aktivira sve stomačne mišiće kako bi održao smirenost tela, a podizanjem nogu poseban posao rade donji trbušnjaci.

Testera

Zanimljiva vežba koju verovatno niste nikada probali. To je u suštini otežana verzija plenka, koji je inače sjajna vežba za čvrstinu celog jezgra. Zamisao je da se iz pozicije plenka telo povlači gore-dole.

Zgib

Podizanje na vratilu definitivno nije vežba kojom primarno želite da pogodite stomačne mišiće, ali upravo je zgib na vratilu popularno nazvan “chin up”, dakle na način da je u najvišoj tački brada podignuta iznad vratila, jedna od najboljih vežbi za stomak. Kakva čvrstoća i kakav udeo čvrsto stegnuta cela jezgra ima prilikom izvođenja ove vežbe, proverite i sami.

Pročitajte i  Zbog ovih grešaka nikada nećete uspeti da imate savršene trbušnjake

Kotrljanje točka

Popularno nazvan “zli točak”, već pri prvom pokušaju izvođenja vežbe jasno će vam pokazati zbog čega ga zovu “zlim”. Toliko deluje jednostavno, a toliko je zapravo teško pravilno izvesti nekoliko ponavljanja ove zanimljive vežbe. Ponovo, elektromigraf je pokazao da su ovde trbušni mišići pod ogromnim naporom.

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *