Dobra priprema je ključ uspeha: 8 stvari koje morate da uredite pre vežbanja - Men`s Health

Dobra priprema je ključ uspeha: 8 stvari koje morate da uredite pre vežbanja

Priprema za vežbanje počinje daleko pre podizanja tega! Samo ukoliko se spremite na vreme, smanjićete verovatnoću da će doći do povreda ili treninga bez rezultata.

Patrik Solano, trener koji se pre svega fokusiraa na kondiciju i snagu, objašnjava šta je neophodno da uradite pre nego što trening počne.

Najbolje gorivo – Ishrana!

Idealno vreme za obrok ili užinu pre treninga ne postoji, jer svi smo mi različiti. Međutim, neko okvirno vreme trebalo bi da bude sat i po pre vežbanja.

“Neki ljudi imaju stomačne probleme kada jedu neposredno pre treninga”, objašnjava Solano. “Ja sam jedan od onih koji mogu da jedu i pred trening i dok vežbaju i da se osećam dobro, tako da to zavisi od osobe.”

U svakom slučaju, u vašem jelovniku bi obavezno trebalo da budu proteini, kao i održiviji oblici dopremanja energije – ugljeni hidrati iz banana, jabuka i pomorandži.

Pijte vodu!

Američki Koledž sportske medicine preporučuje da pre treninga popijete nešto više od pola litra vode, naročito ukoliko ste i inače aktivna osoba.

Naravno, i to varira od pojedinca do pojedinca, ali bi ova količina trebalo da obezbedi dovoljno tečnosti das e izbegne dehidracija usled znojenja.

Suplementi – da ili ne?

Unos suplemenata pre treniranja nije neophodan, ali oni mogu da poboljšaju koncentraciju i obezbede dovoljno energije.

Većina suplementata koji se uzimaju pre vežbanja sadrža aminokiseline i kofein koji ubrzavaju cirkulaciju, a trebalo bi ih piti 30 minuta pre treninga, smatra Solano.

Foto: Shutterstock

Odredite plan!

Ovo je odličan način da se mentalno pripremite za izazove koji vam predstoje.

Tu je tajna i u tome da se, recimo, ukoliko ste planirali da uradite od 15 do 20 ponavljanja, odredite precizno koliko će ih biti.

Pročitajte i  Vežba superheroja za izvajano telo

Zagrevanje – Prvi deo!

Dobro isplanirano zagrevanje povećaće telesnu temepraturu i ubrzati cirkulaciju, zahvaljujući čemu će telo biti u stanju da izvede trening najbolje moguće.

Imajte na umu da ovaj prvi deo podrazumeva da se malo oznojite, ali ne previše. poslužiće umerena vožnja bicikla, trčanje na traci ili veslanje na spravi.

Foto: Shutterstock

Zagrevanje – Drugi deo!

Ovde će vam odlično poslužiti sunđerasti valjak jer će njegova upotreba potpomoći kontrahovanje mišića.

Zagrevanje – Treći deo!

Sada je pravi trenutak za dinamičniji pristup!

To podrazumeva zagrevanje kroz pokrete – kombinujte vežbe sopstvenom težinom i malo opterećenje kako biste uključili sve grupe mišića.

Na taj način ćete uposliti ramena, kolena itd.

Foto: Profimedia

Uz ritam do mišića!

Verovali ili ne, naučnici su se bavili time koja je muzika idealna za trening, a do tog zaključka došli su analiziranjem 6,7 miliona plejlista koje se slušaju u teretani.

Na tom spisku našli su se izvođači kao što su Daft Pank, Rizl Kiks i drugi.

Stručnjaci su još ranije zaključili da muzika pomaže u vežbanju – uz nju se opuštamo, hvatamo ritam, lakše ponodsimo napor. Uz to, slušalice će nam pomoći da ne čujemo dosadnu muziku koja se pušta u teretani.

Korisno, zar ne?

Foto: Profimedia

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *