4 razloga zašto morate da vežbate tokom zime - Men`s Health

4 razloga zašto morate da vežbate tokom zime

Neke stvari je teže prihvatiti od drugih. Promena u rukovodstvu firme na primer. Kada u teretani odluče da pomere TV. Kilometarski red u pošti tokom kod šalteruša ode na pauzu. Trčanje jutarnjih kilometara kada živa u termometru krene naglo da pada…

Kao i za sve prethodno i za ovo poslednje vas razumemo – niko ne želi da smrzava zadnjicu u ime bolje kondicije. Međutim, istraživanja nas još jednom podstiču da baš zimske mesece iskoristimo kako bismo svoju fitnes spremu podigli na novi nivo.

Držati se redovne trening rutine može da bude veoma teško tokom zime. Sunce izlazi kasnije, zalazi ranije, telo po prirodi skladišti više masti, konstantno ste pospani, a nivo energije kao da nekuda iscuri.

Da li želite da se prepustite gojenju i lenčarenju? Ne, hvala!

Foto: Shutterstock

Predstavljamo vam četiri razloga zašto treba prigrliti vežbanje po hladnom vremenu:

1. Vaš metabolizam već radi punom parom

Kada ste izloženi nižim temperaturama vaše telo radi non-stop kako bi regulisalo telesnu temperaturu. Ono mora da troši više energije kako bi vas grejalo, tako da vežbanje na nižim temperaturama sa sobom vuče i veću potrošnju kalorija.

2. Potreba za vitaminom D

Normalno je da manje vremena provodite napolju tokom zime. Problem je u tome što tako možete izazvati manjak vitamina D. Čak i kad je hladno, jedno lagano džogiranje ili brža šetnja obezbediće vam dovoljnu količinu ovog krucijalnog vitamina. Sunce nije rezervisano samo za leto, iako nam se tokom zime čini da ga “nema”, sunčevi zraci snabdeće vas sa dovoljnom količinom vitamina.

3. Ubrzaćete se

Ne želite da budete napolju duže nego što je potrebno, zar ne? Dobre vesti za vas: Oštra hladnoća će vas naterati da se krećete brže. Istraživanja su pokazala da su trkači pokazali bolje rezultate u hladnim uslovima u odnosu na toplije temperature. Dodatni benefit: Brže trčanje troši više kalorija!

Pročitajte i  Hormon rasta: Kako povećati njegovu proizvodnju?

4. Bićete srećniji

Već znate da vas treniranje čini srećnijim zbog lučenja endorfina. Tokom zime postoji niz faktora zbog kojih je bitno vežbate (makar jednom nedeljno!). Sezonski afektivni poremećaj (zimska depresija) se najčešće vezuje za dolazak hladnog vremena i promenu godišnjih doba. Fizička aktivnost će vam dati dovoljno “goriva” i podsticaja da ostanete psihički zdravi (do marta, sunca i lepšeg vremena).

Foto: Shutterstock/ Priredio: D. K.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *