Koliko pauza između serija može da utiče na vaš trening? - Men`s Health

Koliko pauza između serija može da utiče na vaš trening?

Svi koji su ikad napravili više od 2 serije bilo koje vežbe znaju da je odmor između serija veoma bitan. Ogromna je razlika kada smanjite pauzu sa 60 na 45 sekundi, da ne govorimo kada je prepolovite.

Teretane su krcate ljudima koji imaju pauze po tri i više minuta između serija. Pauze između serija razlikuju kvalitetan od lošeg treninga. Njima određujemo intenzitet i delotvornost treninga, a drugi parametar je sigurno opterećenje sa kojim radite vežbe..

PAUZA IZMEĐU SERIJA I VEŽBI
Da bismo vam pokazali koliko su nepotrebne duge pauze između vežbi, poslužićemo se prostom matematikom. Recimo, da na primer, u jednoj seriji radite 12 ponavljanja neke vežbe. To će vam u najboljem slučaju oduzeti 3 sekunde po ponavljanju, dakle za celu jednu seriju će vam biti potrebno 3×12, odnosno 36 sekundi. Nakon toga odmarate 3 minuta i ponovo se bacite na vežbanje. Ako trenirate sat vremena vi ste u tom slučaju vežbali 16,66 serija ili tačno 10 minuta, a 50 minuta ste bili na pauzi. Ovakav jedan trening može da stane u 20 minuta. Učinak takvog treninga bi sigurno bio veći, a i gubili bi puno manje vremena. Kada bi onu pauzu od 3 minuta smanjili na razumnih 90 sekundi tada bi u 60 minuta vežbanja napravili 28,57 serija (čak 71% više serija) odnosno vežbali bi 17 minuta, a pauzirali 43 minuta.

Ovo je samo blagi matematički prikaz onoga što se svakodnevno dešava u teretani. Naravno, idelano bi bilo kada biste pored sebe imali merač pulsa i da stalno kontrolišete svoj puls kako ne biste prekoračili granicu maksimalnog pulsa. Naravno odrećivanje granice maksimalnog pulsa najbolje se određuju odlaskom kod lekara, ali postoji i jednostavna formula koja glasi: Maksimalni puls = 220-broj godina. Naravno ovo je samo okvirna formula, najbolje je da između serija poslušate svoje telo, ako ne možete odmah da se vratite treninzima, onda ne možete. Bolje je nekad malo više odmoriti, nego povraćati ili pasti u nesvest.

Pročitajte i  Najbolja vežba za izgradnju donjih trbušnjaka!

Ono što je najbitnije da ovo ne može niko bolje da zna od vas. Znaćete kada vam stvarno treba duži odmor, a kada samo zabušavate.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *