Zgibovi svaki dan - Men`s Health

Zgibovi svaki dan

Kada je reč o zgibovima, ne mogu biti gori. Čak i kada sam bio mlad i u odličnoj formi, mogao sam da uradim samo nekoliko. Danas sam četrdesetšestogodišnjak i provodim većinu vremena za stolom ili u kolima. Zato, kada sam odlučio da počnem ponovo da radim zgibove i postavio sam svoja očekivanja veoma nisko.

Takođe sam kontaktirao poznatog ruskog eksperta Pavela Tsatsulina, autora knjige “Goli ratnik“. On zastupa tehniku koja se zove “podmaži se“ (sama činjenica da sam morao da pitam autora knjige pod nazivom “Goli ratnik“ da me “podmaže“ je zahtevala posebnu hrabrost.) Ključ je u tome da se izvede veliki broj serija a da se ne iscrpe mišići.

“Koliko zgibova možeš sad da uradiš?“, pitao me je u odgovoru  na moj mejl.

Odgovor: jedan.

To je moj maksimum. Predložio mi je da radim neku drugu vežbu, neku koju mogu da ponovim barem 5 do 10 puta, poput sklekova (njih mogu 6). Ipak, moj ego je želeo da proba sa zgibovima.

Tokom sledeće 2 nedelje išao sam do šipke za zgibove 5 do 10 puta dnevno i radio po taj jedan zgib. Svaki put kada bih uspeo da proteram bradu iznad šipke pravio sam grimase poput oraguntana koji pati od zatvora. Do petog dana uspeo sam da uradim jedan pristojan zgib u jednom potezu. Ali i dalje se nisam osećao kao da bih mogao da uradim više od jednog. Sa druge strane, nakon što bih radio po tri seta 5 do 10 puta dnevno, počeo sam da se osećam jače. Na kraju sam uspeo da uradim dva po seriji.

Nakon 2 nedelje i jednog dana dozvolio sam sebi poraz. Uspeo sam da uradim dva povezana zgiba (što je bio uspeh od 100 odsto) ali na kraju drugog mi se vraćala moja stara orangutanska grimasa.

Pročitajte i  4 načina da poboljšate svoj kardio trening

Sa druge strane, nakon ovog perioda uspeo sam lagano da uradim seriju od 12 sklekova. (I ovo je bio uspeh od 100 odsto)

Ova tehnika je odlična ako na početku možete da uradite barem mali broj ponavljanja u seriji – ipak ne preporučujem da kažete svojim ortacima da ste se “podmazivali“.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *