Poboljšajte svoj čučanj - Men`s Health

Poboljšajte svoj čučanj

Ukoliko možete da uradite zadnji čučanj sa opterećenjem duplo težim od vaše telesne kilaže, to se u svetu fitnesa smatra velikim uspehom. Ali ta velika opterećenja se neće podići sama.

Tri najčešće prepreke do uspeha su: slabi gluteusi, slaba zadnja loža i uopšte slaba pokretljivost celog tela. Evo kako da pregazite te prepreke.

SLABI GLUTEUSI
Kada se podižete iz čučnja može da vam se dogodi da vam se kolena rotiraju ka unutra. Obratite pažnju na ovo, jer ukoliko vam se to događa, vreme je da ojačate svoje gluteuse. Ako ovo nepravilno i neprirodno kretanje kolena ne ispravite na vreme može lako doći do ozbiljnijih povreda kolena, pa čak i do kidanja ligamenata. Što naravno znači operaciju.

Kako to da ispravite
Uključite u vaš trening program podizanje kukova sa šipkom, pošto ova vežba pogađa direktno gluteuse. Uradite tri do četiri serije sa šest do deset ponalvjanja na dane kada radite noge.

SLABA ZADNJA LOŽA
Da, čučnjevi pogađaju kvadricepse i to žestoko, ali kada opterećenje postane teže, zadnja loža i gluteusi takođe moraju da se aktiviraju. Slaba zadnja loža može da dovede do slabijeg rezultata, ali takođe će vam znatno otežati ustajanje iz čučnja.

Kako to da ispravite
Rumunsko mrtvo dizanje će ojačati zadnju ložu, a samim tim ćete poboljšati i svoj čučanj.  Uradite tri do četiri serije sa šest do osam ponalvjanja na dane kada radite noge.

OGRANIČENA POKRETLJIVOST
Ukoliko vam je telo kruto i nefleksibilno, biće veoma teško da se krećete kako treba kroz čučanj, tako da u startu možete da zaboravite na opterećenja.

Kako to da ispravite
Radite čučanj sa šipkom iznad glave, ali samo sa šipkom, na ovaj način zagrejaćete svaki deo tela.

Pročitajte i  Tri obroka dnevno - dobar ili loš izbor?
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *